• Anonym (?)

är detta för "avklätt" som bröllopsgäst?

Ska på bröllop i sommar. Utomhus på en strand. Har kärat ner mig i en klänning men undrar om det är för naket.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden är detta för "avklätt" som bröllopsgäst?
  • isolande
    taquine skrev 2015-04-30 12:53:07 följande:

Ja det tycker jag  , inte för att låta elak men ser mest ut som en ihoptråcklad gardin. Men smaken är som baken  

Haha, verkligen! Jag tyckte den var jättesnygg! Men till bröllop, nej Glad
  • Anonym (?)

Tror inte bruden har vitt på detta bröllopet faktiskt.

Tror hon ska ha blått.

Klädkoden är "finklätt".

Efter vigseln som hålls på stranden så är det långbord i hamnen och dans på logen. Det är alltså ett väldigt avslappnat bröllop

• Anonym (fråga)
    Anonym (?) skrev 2015-04-30 13:05:32 följande:

Tror hon ska ha blått.

Klädkoden är "finklätt".

Efter vigseln som hålls på stranden så är det långbord i hamnen och dans på logen. Det är alltså ett väldigt avslappnat bröllop

Enklast då är väl att fråga bruden?

Men annars tycker jag också klänningen är för naken, även om nu färgen inte spelar roll. Kommer du verkligen känna dig bekväm i den?
  • Anonym
    Anonym (-) skrev 2015-04-30 12:52:56 följande:

Oh, nej! Den kan du inte ha.

Men köp den och byt till den efter vigseln - för festen.

Varför skulle det gå bra att ha den under festen om det inte går under vigseln? Varför göra klädbyte ens? Det kan bruden, möjligtvis, göra - men som gäst?
  • Anonym
    Anonym (?) skrev 2015-04-30 13:05:32 följande:

Tror hon ska ha blått.

Klädkoden är "finklätt".

Märklig klädkod, hur ska man kunna tolka nivån på den?

Till en fest med dans på logen och långbord hade jag inte valt en så liten klänning utan något som går att röra sig bekvämt i. Tänk på att det kan bli kallt i hamnen på kvällen också.
  • Anonym (?)
    Anonym (fråga) skrev 2015-04-30 13:08:54 följande:
    Enklast då är väl att fråga bruden?

Men annars tycker jag också klänningen är för naken, även om nu färgen inte spelar roll. Kommer du verkligen känna dig bekväm i den?
    Haha ingen aning om jag skulle känna mig bekväm i den, tyckte den var jättefin på bild och på en modell men ja..

Jag är 175 cm och väger 55 kilo så jag kanske blir för lång för den..? Som en flaggstång med klackar.

Men ja, jag tycker den är jättesnygg men för uppklätt för krogen och för trashy för bröllop alltså. Ja då kanske man inte ska köpa den..
  • Anonym (Mie)

Nej, för avklädd och för vit...

• Anonym (?)
    Anonym skrev 2015-04-30 13:11:27 följande:
    Märklig klädkod, hur ska man kunna tolka nivån på den?

Till en fest med dans på logen och långbord hade jag inte valt en så liten klänning utan något som går att röra sig bekvämt i. Tänk på att det kan bli kallt i hamnen på kvällen också.
    Jag vet inte vad finklätt innebär och när jag frågat så är det: det du känner dig fin i.

Ehh jaha? Jag kanske känner mig fin i foppatofflor liksom ;)
  • Anonym (Nej)

För vit även om inte bruden bär vitt, och definitivt för avklädd. Känns inte alls lämplig även om bröllopet är avslappnat

• Anonym (?)

Vad ska man ha då?

Går det att ha vida "kostymbyxor" vita eller svarta, en tajt finare tubtopp, ett par klackar och en kavaj?

Eller en snyggare jumpsuit?

Eller måste det vara långklänning?

Svar på tråden är detta för "avklätt" som bröllopsgäst?