Inlägg från: Vadstena5 |Visa alla inlägg
  • Vadstena5

Bryta anställningsavtal

Anställningen börjar på måndag om en vecka. Vi var 35 st om tjänsten och jag har fått reda på att jag får tjänsten om jag kommer loss.

Jämfört med nuvarande jobb är lönen plus 5000 och dessutom fast tjänst.

Kan ej jobba gratis för nuvarande då nya jobbet är heltid. Bra förslag dock!

Inget i kollektivavtalet ger mig stöd att säga upp i förtid. Det är därför glasklart att tjänsten ej är uppsägningsbar, då det på avtalet står fr o m xxxx t o m xxxx.

• Vadstena5

Några av de sökande har timanställning på andra ställen (=ingen uppsägningstid) och några är arbetslösa. Ansökningsprocessen började för bara en vecka sedan och de som har 1 månads uppsägningstid kan bli inväntade om de väljs, men 3 månader var för lång tid.

Har försökt hitta ersättare utan framgång.

Tänker dock fullfölja min tidsbegränsade anställning har jag kommit fram till. Tänkte nog inte på allvar att bara sticka, men var tvungen att höra om andras eventuella erfarenheter av dylikt agerande.

Finns förmodligen inget klart svar vad som händer/kan hända och i sämsta fall går det nog inte bra...inte värt att ta risken och jag är för att göra rätt för mig trots allt.

Besvikelsen över att det inte gick att lösa fick mig dock på den tanken ett tag -men som sagt så blir det att jag stannar.

Tack för svaren iaf:)

Svar på tråden Bryta anställningsavtal