• Anonym (Bedragen)

Han har varit otrogen, funderar på min "hämnd"

Lång historia kort:

Min man har varit otrogen. Inte en gång, flera. Han har dessutom (visar det sig i efterhand) varit otroligt feg och ljugit för mig under en väldigt lång tid. Gått bakom ryggen på mig under hela vårt förhållande och sexchattat och haft sig. Förmodligen vet jag bara en liten del av allt som hänt. Jag har nu lämnat honom för snart tre veckor sen och bor hos min bror. Barnet turas vi om med.

Nu är han borta med barnet i helgen så jag passar på att vara hemma i huset för mig själv. Nu ska jag ut med mina vänner i morgon. Är så grymt sugen att dra hem nån (ja, märkligt nog har jag också varit väldigt kåt sista veckan, blandat med ilska och sorg) från krogen och ha sex här hemma, i våran säng. Där jag vet att han kommer gå och lägga sig söndagkväll när jag åkt tillbaka till min bror. Bara den vetskapen skulle få mig att njuta av nån slags "hämnd". Jag tror inte jag skulle berätta nåt för honom däremot...

Bra eller dålig ide?

• Svar på tråden Han har varit otrogen, funderar på min "hämnd"
  • Hadraniel

Får han inte reda på det och det hjälper dig mycket gällande att hantera och bearbeta dina egna känslor känns det ju som rätt harmlöst i det stora hela i förhållande till vad det ger för positiva effekter.

Annars tycker jag att man bör undvika att skada eller såra andra som hämnd rent generellt eftersom jag inte anser att det är ok att bete sig dåligt enbart för att andra har gjort det mot en själv.

• Anonym (Cam)

Förstår dig precis. Bara du inte tar skada av det själv, gör nåt du ångrar för egen del, inte hans. Jag vet att många kommer att fördöma dina planer och säga åt dig att avstå. Men jag tänker inte stämma in i den kören. Gör det! Din självkänsla får upprättelse, triumfen som en söt karamell att där han nu ligger, din fd sambo, där hade du sex med en annan man, take your medicine asshole, ungefär. Hämnd är en rätt som serveras bäst kall. Lycka till!

• Anonym (Kanskeinte)

Jag undrar om du verkligen skulle få dig att må bra, att "hämnas" eller om det bara känns så just nu. 

Gå vidare istället. Ställ dig upp med rak rygg och visa din man att hans otrohet inte rör dig, att du förtjänar något bättre än att bli spottad på och att du kommer bli jävligt lycklig utan honom. 

• Anonym (Bedragen)

Jag vet inte om det skulle få mig att må bättre. Därför jag vill ventilera tankarna lite. Om inte annat så får jag ju sex iaf, och det längtar jag efter!

• Anonym (Bedragen)
    Anonym (Cam) skrev 2015-05-01 18:09:34 följande:

Förstår dig precis. Bara du inte tar skada av det själv, gör nåt du ångrar för egen del, inte hans. Jag vet att många kommer att fördöma dina planer och säga åt dig att avstå. Men jag tänker inte stämma in i den kören. Gör det! Din självkänsla får upprättelse, triumfen som en söt karamell att där han nu ligger, din fd sambo, där hade du sex med en annan man, take your medicine asshole, ungefär. Hämnd är en rätt som serveras bäst kall. Lycka till!

Det är precis så jag känner, upprättelse för mig själv. Och nej, jag skulle inte berätta för honom. Gör det för min egen skull i så fall.
  • Anonym (zonny)

Om du vill ha sex med en annan man för att du är kåt: Go for it.
    Om du vill ha sex med en annan man för att du vill hämnas: Låt bli.

• Haskel

Jag tycker att det är en jättebra idé. Då visar du att även du är människa. En helt vanlig människa som vill ha sex, och kan tänka sig ha det med med andra.

• Anonym (Cam)
    Anonym (zonny) skrev 2015-05-01 19:02:01 följande:

Hon kan ju förena nytta med nöje
  • Anonym (Bedragen)
    Anonym (zonny) skrev 2015-05-01 19:02:01 följande:

Om det är av båda orsakerna då? Jag har haft det här förhållandet sen jag var ung, så tanken på att få leka av sig lockar faktiskt. Och tanken på att det skulle svida rejält för honom om han visste lockar också. Han lekte ju av sig rätt rejält fast bakom min rygg, då han lovat mig trohet och ärlighet. Då kan ju jag med gott samvete få göra det nu, när det är över... Så tänker jag.
  • Anonym (zonny)
    Anonym (Bedragen) skrev 2015-05-01 19:06:49 följande:
    Om det är av båda orsakerna då? Jag har haft det här förhållandet sen jag var ung, så tanken på att få leka av sig lockar faktiskt. Och tanken på att det skulle svida rejält för honom om han visste lockar också. Han lekte ju av sig rätt rejält fast bakom min rygg, då han lovat mig trohet och ärlighet. Då kan ju jag med gott samvete få göra det nu, när det är över... Så tänker jag.
    Du gör såklart som du vill, men jag tror bara att du kommer att "lida" mer än din man. Du har väl också lovat trohet och ärlighet, och menat det också, eftersom du inte gjort allvar av det innan. Så du bryter bara dina egna principer, och det kan göra mer ont. 
    Om det är över, borde tankar om hämnd överhuvudtaget inte vara med i ekvationen. 
    Så heter det: söka bekräftelse. 
    Skrattande
Svar på tråden Han har varit otrogen, funderar på min "hämnd"