Inlägg från: Anonym (zonny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (zonny)

Han har varit otrogen, funderar på min "hämnd"

Om du vill ha sex med en annan man för att du är kåt: Go for it.
    Om du vill ha sex med en annan man för att du vill hämnas: Låt bli.

• Anonym (zonny)
    Anonym (Bedragen) skrev 2015-05-01 19:06:49 följande:
    Om det är av båda orsakerna då? Jag har haft det här förhållandet sen jag var ung, så tanken på att få leka av sig lockar faktiskt. Och tanken på att det skulle svida rejält för honom om han visste lockar också. Han lekte ju av sig rätt rejält fast bakom min rygg, då han lovat mig trohet och ärlighet. Då kan ju jag med gott samvete få göra det nu, när det är över... Så tänker jag.
    Du gör såklart som du vill, men jag tror bara att du kommer att "lida" mer än din man. Du har väl också lovat trohet och ärlighet, och menat det också, eftersom du inte gjort allvar av det innan. Så du bryter bara dina egna principer, och det kan göra mer ont. 
    Om det är över, borde tankar om hämnd överhuvudtaget inte vara med i ekvationen. 
    Så heter det: söka bekräftelse. 
    Skrattande
  • Anonym (zonny)
    Anonym (Bedragen) skrev 2015-05-01 19:40:08 följande:
    Jag tror inte jag kommer lida direkt. Sex är ju härligt! Det är så över det kan bli mellan oss, så jag har inga skyldigheter mot honom längre faktiskt...
    Jamen, så är det ju inte hämnd.
  • Anonym (zonny)
    Anonym (Kluven) skrev 2015-05-02 10:51:25 följande:

Har varit med om liknande och känner mig kluven. När det för några år sedan uppdagades att min fru hade varit otrogen, inte bara en gång utan många gånger vändes ju mycket upp och ner. Samma "tema", typ jobbresa, sprit som flödar, gränslöst beteende. Vår relation lappades ihop, hon gick i terapi, fick en diagnos som man kan koppla till det gränslösa. Sedan dess har hon, så vitt jag vet, undvikit alla situationer som hon vet kan utlösa det beteendet igen.

För mig dök samma tankar upp som för ts. Hämnd. I mitt fall blev det inget krogragg, en tillika gift kvinna som jag träffade via FL och som jag sedan ett drygt år träffar då och då. Sex, inget annat, mycket bra sex, det bästa någon av oss upplevt. I början kändes det bra även ur hämndperspektivet, bli kvitt liksom. Nu är jag mer osäker. Vill inte vara utan det men i grund och botten har det ju förändrat mig till en sämre människa. Håller min affär noga dold för att om den skulle uppdagas kunna dra "hämndkortet". 

Jag har en affär vid sidan av, något jag aldrig skulle inlett utan att de där hämndkänslorna hade drivit på. I grund och botten hade jag så klart kunnat vara mer stolt över mig själv om jag hade låtit de där tankarna om hämnd stanna vid just det

Så otroligt osympatiskt. 
    Ja, du kan väl knappast vara särskilt stolt över dig själv.
Svar på tråden Han har varit otrogen, funderar på min "hämnd"