Inlägg från: Anonym (Bedragen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bedragen)

Han har varit otrogen, funderar på min "hämnd"

Lång historia kort:

Min man har varit otrogen. Inte en gång, flera. Han har dessutom (visar det sig i efterhand) varit otroligt feg och ljugit för mig under en väldigt lång tid. Gått bakom ryggen på mig under hela vårt förhållande och sexchattat och haft sig. Förmodligen vet jag bara en liten del av allt som hänt. Jag har nu lämnat honom för snart tre veckor sen och bor hos min bror. Barnet turas vi om med.

Nu är han borta med barnet i helgen så jag passar på att vara hemma i huset för mig själv. Nu ska jag ut med mina vänner i morgon. Är så grymt sugen att dra hem nån (ja, märkligt nog har jag också varit väldigt kåt sista veckan, blandat med ilska och sorg) från krogen och ha sex här hemma, i våran säng. Där jag vet att han kommer gå och lägga sig söndagkväll när jag åkt tillbaka till min bror. Bara den vetskapen skulle få mig att njuta av nån slags "hämnd". Jag tror inte jag skulle berätta nåt för honom däremot...

Bra eller dålig ide?

• Svar på tråden Han har varit otrogen, funderar på min "hämnd"
  • Anonym (Bedragen)

Jag vet inte om det skulle få mig att må bättre. Därför jag vill ventilera tankarna lite. Om inte annat så får jag ju sex iaf, och det längtar jag efter!

• Anonym (Bedragen)
    Anonym (Cam) skrev 2015-05-01 18:09:34 följande:

Förstår dig precis. Bara du inte tar skada av det själv, gör nåt du ångrar för egen del, inte hans. Jag vet att många kommer att fördöma dina planer och säga åt dig att avstå. Men jag tänker inte stämma in i den kören. Gör det! Din självkänsla får upprättelse, triumfen som en söt karamell att där han nu ligger, din fd sambo, där hade du sex med en annan man, take your medicine asshole, ungefär. Hämnd är en rätt som serveras bäst kall. Lycka till!

Det är precis så jag känner, upprättelse för mig själv. Och nej, jag skulle inte berätta för honom. Gör det för min egen skull i så fall.
  • Anonym (Bedragen)
    Anonym (zonny) skrev 2015-05-01 19:02:01 följande:

Om du vill ha sex med en annan man för att du är kåt: Go for it.

Om du vill ha sex med en annan man för att du vill hämnas: Låt bli.

Om det är av båda orsakerna då? Jag har haft det här förhållandet sen jag var ung, så tanken på att få leka av sig lockar faktiskt. Och tanken på att det skulle svida rejält för honom om han visste lockar också. Han lekte ju av sig rätt rejält fast bakom min rygg, då han lovat mig trohet och ärlighet. Då kan ju jag med gott samvete få göra det nu, när det är över... Så tänker jag.
  • Anonym (Bedragen)
    Anonym (zonny) skrev 2015-05-01 19:14:17 följande:

Du gör såklart som du vill, men jag tror bara att du kommer att "lida" mer än din man. Du har väl också lovat trohet och ärlighet, och menat det också, eftersom du inte gjort allvar av det innan. Så du bryter bara dina egna principer, och det kan göra mer ont. 

Om det är över, borde tankar om hämnd överhuvudtaget inte vara med i ekvationen. 

Så heter det: söka bekräftelse. 

Jag tror inte jag kommer lida direkt. Sex är ju härligt! Det är så över det kan bli mellan oss, så jag har inga skyldigheter mot honom längre faktiskt...
  • Anonym (Bedragen)
    Anonym (zonny) skrev 2015-05-01 19:48:58 följande:

Jamen, så är det ju inte hämnd.

Det var mer tanken på att han, ovetande, skulle lägga sig i samma säng natten efter som tilltalade mig. Därav "hämnd" med tecken...
  • Anonym (Bedragen)
    Anonym (Cam) skrev 2015-05-01 20:28:30 följande:

Du är på rätt spår, tjejen.

Jag tänker iaf vara så pass förberedd att jag köper kondomer.. Mitt as till man har inte haft den framförhållningen, så jag måste iväg och testa mig! Men först ska jag tvinga iväg honom. Har han inget borde jag väl slippa den förnedringen??
  • Anonym (Bedragen)
    jojope skrev 2015-05-02 12:01:12 följande:

And we have a winner!

Äntligen någon som har lite sund inställning till sex & samlevnad.

Att ge sig in i hämndleken med att förnedra sig själv kommer bara att tära på dig själv i längden.

Skippa kådisarna och satsa dom pengarna på ett schysst knogjärn eller en advokat istället. (summan av pengarna du behöver till kådisar kommer att vara stort sett lika innan du "hämnats" klart i sängen).

Men gräv inte ner dig i hämndtankarna. Leva och låta dö, som det heter.

Den egna bitterheten är det tilltänkta offrets bästa hämnd!

Jag vet ju det egentligen. Men sex för mig kan också vara rent kroppsligt. Jag längtar efter det! Advokat kommer vi inte behöva hur som helst, då vi är överens. Jag har rät högt huvud, gör jag detta är det för MIN skull. Och ja, jag är kåt och glad idag kondomer inhandlade!
  • Anonym (Bedragen)
    Andswe skrev 2015-05-02 12:55:59 följande:

Varför hämnas? Gå vidare och slösa inte din energi på en tönt! Vill du ha en långvarig relation som funkar kan du läsa tips och råd på www.steelbird.se

Jag vet av egen erfarenhet sedan flera år att allt är som de skriver! 

Fast jag vill inte kasta mig in i en ny lång relation, utan att ha fåttleva livet lite och leka av mig först. Kravlöst.
  • Anonym (Bedragen)
    Anonym (ia) skrev 2015-05-02 13:22:34 följande:

Hämnden i sig är absolut inte fel, men det är aldrig bra att göra saker sådär spontant och med tveksamma känslor. Risken att det blir en stor besvikelse är stor.

Ja,mjag vet det. Men jag kan nog leva med det om det blir så.
Svar på tråden Han har varit otrogen, funderar på min "hämnd"