• Rigor

    Bra plastburkar till skafferiet?

    Hallå!

    Söker bra och billiga plastburkar till mjöl, flingor, pärlsocker mm. Lätta att stapla och stuva in i skåp, genomskinliga och lufttäta. Från ca 0,5 - 1,5 liter. Hittar bara dyra på Coop, Ica och internet. Alla stora burkar kostar från 70 kr och uppåt så det skulle ruinera mig! Behöver burkar till hela skafferiet!

    :)

  • Svar på tråden Bra plastburkar till skafferiet?
  • Aniiee

    IKEA har. Men jag föredrar glasburkar om jag ska ha. Plast känns så... plastigt.....


    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Rigor

    Tack för tipset! Att jag inte tänkt på IKEA tidigare, där fanns precis vad jag ville ha! 2 burkar kostar 25 kr tillsammans! Kunde inte bli bättre! ????

  • Frontline
    Aniiee skrev 2015-05-01 20:03:11 följande:
    IKEA har. Men jag föredrar glasburkar om jag ska ha. Plast känns så... plastigt.....
    Har du funderaqt på en sak?
    Plast är plastigt...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Aniiee
    Frontline skrev 2015-05-01 23:27:55 följande:
    Har du funderaqt på en sak?
    Plast är plastigt...
    Jag vet. Men det är synd att det ska vara så ObestämdSolig
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Rigor

    Har idag inhandlat 12 stycken stora, bra och riktigt plastiga burkar i olika storlekar på IKEA för totalt 192 kr! Ungefär samma pris som 4 (!) likvärdiga burkar på annat håll.

    Synnerligen nöjd med mitt inköp!

  • Rigor

    Nu räknade jag allt fel! Betalade mindre för dessa 12 burkar än vad 3 burkar kostar i vanliga butiken! Nu är jag ännu nöjdare!

Svar på tråden Bra plastburkar till skafferiet?