Fröken Smilla skrev 2015-05-03 21:46:33 följande:
Jag hade knähöga. Det finns en tunnare sort som sitter på lika bra som andra. Jag gick till en specialaffär som gör ortopediska inlägg i skor osv. Där mäter de benen så man får perfekt storlek.
Man brukar kunna boka platser ganska tidigt, 180 dagar innan om jag inte minns fel. På hemresan fick vi betala till 500 kr för att få sådana platser, men det var det lätt värt.
Jag har massor av tips, bodde i USA tidigare vart ska ni? Jag rekommenderar alltid en outlet, där finns många bra märken billigt. Vi köpte bla baby converse för 150 kr. Tror de ligger på 250-300 kr i Sverige. Vi handlade en del på GAP som är en av de få ställena som har könsneutrala saker. Annars är det väldigt könsinriktat på bebisavdelningar i USA...
Okej :) då måste jag hitta en sådan!
Okej, det var ej möjligt på us airways vid bokning, och business kostade mer än dubbla priset. (Vi höll en budget för hela resan så då blev det inga lyx flyg haha) men ska absolut höra med dem om det är möjligt :)
Åh härligt! Vi ska först till los angeles, kortare stopp i Las Vegas o Dallas, och sedan längre stopp i Orlando Miami och new york. Så tar gärna tips på dina bästa outlets/butiker :)! Gap ska jag hålla utkik efter! I new york kommer vi bo i upper Manhattan, men det är väl lätt o ta sig runt med tunnelbana? I värsta fall får vi ta taxi om jag får problem med fötter / rygg :)