• Pomme

Resa i andra trimestern

Jag var i USA när jag var i nästan exakt samma veckor som du kommer vara i. Håller med om tipset med stödstrumpor. Jag använde faktiskt stödstrumpor varje dag även under resan och inte bara på flyget. Lindex har billiga nylonstödstrumpor om man inte vill köpa på sig alltför många av den dyrare varianten. Skulle även rekommendera att ha med en nack-kudde till flygresan eftersom det är lite svårare att sitta bekvämt med den växande magen och den kudden man fick på flyget hade jag som stöd i svanken. Kolla även upp att flygbolaget inte kräver något intyg om att det är en normal graviditet samt vilken vecka du är i, men jag har svårt att tro att det skulle behövas när du bara är drygt halvvägs. Jag hade inga problem varken med den internationella flygningen eller inrikesflygningen som jag gjorde i USA.

• Pomme
    Fundersamflicka21 skrev 2015-05-04 09:13:19 följande:
    Tack för ditt svar! :) bra tips. Okej! Tänkte ta med ett intyg i vilket fall, man vet aldrig hur stor man kommer vara eller hur långt gången andra kommer tro att jag är så :) alla flygbolag jag kollat har skrivit fram till v 32- 36 så det är ingen fara!

Var i USA var du? Hur länge? Och hur upplevde du hela resandet? :)
    Jag var där i ca 2 veckor, mest i New York men även kort i några andra städer. Reste (utöver flyg) med både bil och tåg. Som någon redan nämnt så funkar det mesta om man bara låter sig ta pauser när det behövs. Vi promenerade mycket i New York men det gick hur bra som helst att sätta sig ner på en bänk en stund eller stanna för en fika för att samla krafter. Och med tanke på att ni ska vara borta länge kan man ju tillåta sig att ta en lugn dag lite då och då.
Svar på tråden Resa i andra trimestern