• Lorelei83

100 kr per person på 50 årsfest? Sniket?

Min man fyller 50 i juni och jag ordnar hans fest.

I helgen hade vi dop och jag blev besviken att flera avbokade i sista minuten eller dagarna innan trots att jag gett ett bra sista datum till anmälan så jag visste hur mycket tårta jag skulle beställa. Nå folk kanske hellre går på 50-års fest än på dop. Men jag vill inte beställa catering och tårta till folk som inte behagar dyka upp. 

Sista dagen för anmälan är den 1a juni (festen är den 5e).

1. Varje gäst får betala 100 kr för mat, tårta och vin. (Detta kommer gå på mycket mer än 100 kr). Senare på kvällen finns en bar öppen till låååga priser.

2. Ta ut en "straffavgift" för vad allt kostat till de som inte kommer? (Känns fräckt)

Jag skrev tidigare att om man inte vet vad man vill ge kan man ge ett bidrag till festen eller till en annan sak min man önskar sig. Men om folk betalar 100 kr för att komma så känns det som att jag bör säga att de inte behöver ge presenter. Men samtidigt är det ju roligt för min man att få presenter. Han har i tidigare förhållanden inte blivit uppvaktad alls så jag vill att han verkligen ska bli det.

Jag är mammaledig så vi har inte den bästa ekonomin. Men jag vill lägga pengar på hans fest och kan betala allt. Men inte till sånna som inte kommer..

Hur ska jag göra? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 11:55
    Jag har bestämt att vi vill bjuda så vi ska göra det! :)

• Svar på tråden 100 kr per person på 50 årsfest? Sniket?
  • Lorelei83

Nä nu tillät jag visst inte anonyma svar. Men jag tror inte att ni är så fega att ni inte vågar svara ;)

• Duckan

De som tackat ja, när ska de betala? Förslagsvis innan så ser du hur stor budget och hur många som kommer?

• LittleSunshine84

Ja, sniket! Skulle aldrig betala för att gå på fest! Gör ett kalas ni har råd med!

• Hummeldummel

Fast så är det ju med tillställningar..

Folk blir sjuka, det händer någonting som gör att de får förhinder. Sådant får man räkna med.

Vi gifter oss iår. Det är 95 anmälda. Kommer 86-88 st skulle jag tro. Sånt är livet....

• viseversa

Dock... Är inte 100:- så mycket att bråka om. Men ska man ha fest så tycker jag att man bjuder på det.

• sotoo

Gör en billig fest istället...mat kan man laga själv och man tårta kan man baka.

• green34
    sotoo skrev 2015-05-04 10:35:44 följande:

Gör en billig fest istället...mat kan man laga själv och man tårta kan man baka.

Svar på tråden 100 kr per person på 50 årsfest? Sniket?