Inlägg från: Bumbleroot |Visa alla inlägg
  • Bumbleroot

    När blev du redo?

    hej alla pappor!

    Jag är lite nyfiken på när just du blev redo att bli pappa och vad var det som ändrade dig?

    Min sambo är inte redo att bli pappa ännu fast min längtan efter barn är stor.. Självklart väntar vi tills han är redo men försöker förstå hur han tänker. Han vet inte själv varför han inte är redo, han bara är inte det.

    Han är inte en sån pratsam man så hoppas få mer förståelse av andras erfarenheter :)

  • Svar på tråden När blev du redo?
  • Bumbleroot

    Tack för din synpunkt! Jag är av samma idé att man måste börja någon gång men sambon är det inte. Igår slängde han ur sig "vi börjar efter sommaren". För att vara säker att han inte slängde ur sig det bara för att jag skulle vara tyst så frågade jag varför han är mer redo efter sommaren men inte nu. Det visste han inte.. Han säger att han vill ha barn men inte nu.. Innerst inne känns det som han bara är rädd att försöka på riktigt, det blir mer verkligt på något sätt.

    Jag är 27 i år och vill gärna ha minst ett barn innan jag är 30.. Men man vet aldrig hur lång tid det tar.. Önskar någon kunde säga något till honom som får honom att vilja ha barn lika mycket som mig..

  • Bumbleroot

    Tack :) vi får se hur allt spelar ut sig! :)

    Jag förstår verkligen om man inte är redo, men oftast brukar man kunna sätta fingret på vad det är. Om man vill resa eller så. Det är nog därför jag har så svårt att acceptera "inte nu, jag är inte redo" när det inte finn något särskilt han vill göra innan, speciellt när han säger att han inte är rädd för ansvaret osv..

Svar på tråden När blev du redo?