Problem på dagis
Sitter nu och är otroligt fundersam. Jag har ett barn på 4år som går på förskolan. Det har varit ett lite struligt år för barnet och personalen har tagit hjälp av ett utomstående "team" för att lösa problemen runt mitt barn (och några till). Allt löste sig och det har varit bra en ganska lång period nu.
Jag frågar alltid när jag hämtar på em hur dagen har varit, just för att få veta om det hänt något speciellt. Nu har det senaste veckorna varit extremt mycket vikarier, och dessutom många olika. Mitt barn har alltid varit känslig för "ny" personal, ända sen hen började som 1åring. Dessutom har man inte haft en chans att få veta hur dagen sett ut, då man fått till svar att de inte vet. (???)
Idag när jag hämtade så dök en ur personalen på mig direkt och började nästan skälla ut mig för att mitt barn hade varit elakt mot två andra barn idag. Mitt i detta som kom nästa personal och hakade på. Strax efter gick den första iväg, den andra gick det att prata med en liten sund innan den med gick iväg.
Jag hade ingen chans att få förklara mig (vilket jag egentligen inte skulle behövt). Jag påtalade detta med många vikarier, men nej då problemet låg (underförstått) i barnets hemmamiljö. (??)
Jag blev så paff just då så jag fick inte fram så mycket, men har suttit och funderat på detta sen vi kom hem. För det första så får väl inte personal bete sig på det viset? Ja, självklart vill jag att de berättar om det hänt något, men man kan berätta på olika sätt.
Vad ska jag göra? Funderar på att försöka få till ett möte med "vår" fröken som man faktiskt kan prata med. Men hur ska jag i så fall ta upp dagens händelse?
Hjälp mig nu snälla