• anonymK

Mammas gode man jävlas.

Vad gör man när min mors gode man jävlas och hans chef,överförmyndaren är på hans sida och vägrar byta ut honom ?

• Svar på tråden Mammas gode man jävlas.
  • Kjell2
    anonymK skrev 2015-05-06 21:01:57 följande:

Vad gör man när min mors gode man jävlas och hans chef,överförmyndaren är på hans sida och vägrar byta ut honom ?

Mamma avsäger sig godmansskapet. Det är frivilligt.
  • Zarch

Är det inte överförmyndaren som såkallat "jävlas" så kan man såvitt jag vet byta godman.

Men när orsaken till allt går ut på att någon bara "jävlas" så är saker och ting rätt så luddigt. Utan att låta alldeles för dryg så kan det finnas bakomliggande orsaker till att överförmyndaren vill hålla kvar den nuvarande godemannen, misstänker kanske att vissa former av ekonomiska förskingringar skulle kunna ske om anhörig tog över? Spekulerar lite här.

• anonymK

Ja Zarch...jag är sonen..och det var syrran som ordnade godmanskap på egen hand med en snubbe hon känner sen tidigare..(jäv).. grejen är den att idag är morsan piggare..och min advokat ordnade ett möte me godmannen o frågade om han gick med på att hoppa av frivilligt..godmannen svarade"om ja går med på hans krav...då kliver ja av som godman...annars begär jag ansökan om att bli förvaltare"...jag vägrade gå med på hans jävla krav,han ska bort...han fick bli förvaltare..och inte pga min mors hälsotillstånd försämrats..

• Zarch
    anonymK skrev 2015-05-06 21:54:00 följande:

Ja Zarch...jag är sonen..och det var syrran som ordnade godmanskap på egen hand med en snubbe hon känner sen tidigare..(jäv).. grejen är den att idag är morsan piggare..och min advokat ordnade ett möte me godmannen o frågade om han gick med på att hoppa av frivilligt..godmannen svarade"om ja går med på hans krav...då kliver ja av som godman...annars begär jag ansökan om att bli förvaltare"...jag vägrade gå med på hans jävla krav,han ska bort...han fick bli förvaltare..och inte pga min mors hälsotillstånd försämrats..

Låter väldigt konstigt.

Det behöver du inte svara på men inom vilken kommun eller landsting handlar detta om? Brukar inte skräna i onödan, men låter extremt "korrupt" om vi skiter i byråkratitugget och det här ska jag efterforska i. Återkommer när jag rådfrågat Voldemort efter morgonkaffet.
  • anonymK

Ja,jag har flera ggr ringt överförmyndarnämnden i sthlm och de svarar om godmannens agerande "så får han inte göra,han bör bytas ut snarast"..men hans överförmyndare är som sagt på hans sida o "Det är klart du ska få fortsätta som förvaltare"..överförmyndaren är höjdare och ordförande i nån nämnd..så jag skulle gå me på godmannens krav..aldrig,sa alla i vår bekantskapskrets,han ska bort,de svinet..mamma /huvudman tycker han e obehaglig o vill aldrig mer se honom.när hon olyckligt ramlade 2 ggr och fick blåmärken..valde godmannen att polisanmäla MIG !! för misshandel på mamma,hon fördes bort...och godmannen vägrade tala om vart hon förts...vilket svin,va,skulle jag misshandla min egen mamma ?!..jag blev polis-förhörd 8 månader senare och sa som det var..fick brev fr åklagare"Fallet läggs ned,du är ej längre misstänkt för misshandel"..så jag begärde att han skulle bort...entledigas,heter det...och tingsrätten beslöt tvärtom...han fick bli förvaltare...det är sanningen du läser..och,han har jävlats mer me mig..

• cwalk

Åk till överförmyndarens kontor och dra en c-walk, det borde fånga hans uppmärksamhet! 

• anonymK

Ni ska få veta lite mer innan vi går ut och njuter av vädret..det  fanns ingen frukt på boendet dit min mor fördes,så   jag tog medäpple och banan..jag skar äpplet i bitar   ,när personal kom in...dagen efter fick jag samtal  fr min jurist,då  jag vägrar prata med godmannen  pga han har varit spydig mot mig från början.."jag hade uppträtt hotfull mot personalen  och viftat med kniv".."åker jag dit en gång  ,ringer dom polisen"..så,skära ett äpple i skivor åt min mor,det kallade godmannen "vifta med kniv"..berättade detta grannar och bekanta..dom började gapskratta och utbrast" han är  ju förfaan inte klok"..o det finns mer att berätta...

Svar på tråden Mammas gode man jävlas.