• Fenomena80

Behandlar ni era barns vårtor?

Sonen, som går i förskoleklass har fått en vårta under foten. Mina två äldre barn drabbades även de i samma ålder. Jag körde på behandling på dem vilket jag minns som smärtsamt o ångestladdat...
    Ingen av dem hade besvär av det o det har inte minstingen heller.
    Vissa menar att det inte är lönt att hålla på att få bort då barn så lätt återfår dem igen via skola, simhall etc.
    Nu har det ju kommit nåt nytt, nåt frysaktigt som enbart innebär engångsbehandling, har jag sett på tvreklamen.
    Har nån erfarenhet av detta medel? Gör det ont och funkar det?

Hur resonerar ni, bör man behandla?

• Svar på tråden Behandlar ni era barns vårtor?
  • Erizajo

Jag skulle aldrig kunna skippa behandling. Kör på vårtmedel eller vårtfri

• Näckrosen

Jag har bara testat frysmedlet på en stor vårta på handen. Vi fick göra om två gånger för att få bort den. Sen kom den tillbaka igen. Men ändå tycker jag det fungerar bra, bara man inte kommer åt den friska huden.

• Fenomena80
    Näckrosen skrev 2015-05-06 22:37:32 följande:

Jag har bara testat frysmedlet på en stor vårta på handen. Vi fick göra om två gånger för att få bort den. Sen kom den tillbaka igen. Men ändå tycker jag det fungerar bra, bara man inte kommer åt den friska huden.

Ok, men gjorde det ont?
  • Kerubmamman

Testa Wartner vårtpenna. Sonen tycker att den bara kittlas.  

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • löpartjejen

Testade wartener tror jag det hette på sonen för ett år sedan. Var tvungen att upprepa den en gång men har inte kommit tillbaka sen dess. Han tyckte det blev lite kallt men annars klagade han inte. Nu provar jag vårtor på dottern för hennes vårta är inte lika stor, funkar det inte får vi nog testa samma på henne.

• En blå giraff

Nej jag behandlar inte faktiskt. Just för att min son inte har något besvär av vårtan. 

• Fruktolina

Hade en vårta på foten, någonstans precis under stortån. Provat med alla möjliga behandlingar från Apoteket, ingenting hjälpte! Fick nog, kollade på youtube där en man la en skiva banan. Alltså bara skalet utav bananen så att den täcker vårtan, på med bandagen och håll så i ca 48 h. Vårtan kommer bli svart, då petar du bara bort det svarta. Ser du att vårtroten är kvar, upprepa samma behandling en gång till och peta bort det som är kvar. Garanterar att den kommer försvinna helt! Visserligen kommer det vara ett litet hål där vårtan fanns men ingenting att oroa sig för låt det bara vädras, så kommer det att se ut som att vårtan har aldrig funnits där.

Lycka till!

• cosinus

vårtfri tror jag det heter som vi använt. 1 ggr i veckan och det brukar ta 6-7 behandlingar så är den borta.

Svar på tråden Behandlar ni era barns vårtor?