• Oroliga själen

Kön?

Hur pass "säkert" är det könet stämmer på ul när man är 19+3?

Bm såg i profil på bebis och sa att det var en liten pojk i magen. Hur ofta blir det liksom fel? Vågar man gå all in på ett pojkrum liksom?

• Svar på tråden Kön?
  • nathalieekstrom
    Oroliga själen skrev 2015-05-07 22:53:59 följande:

Hur pass "säkert" är det könet stämmer på ul när man är 19+3?

Bm såg i profil på bebis och sa att det var en liten pojk i magen. Hur ofta blir det liksom fel? Vågar man gå all in på ett pojkrum liksom?

Finns alltid en chans att det kan bli fel men oftast stämmer det nog. Könet är utvecklat i den veckan så det går helt klart att se då. Jag skulle gå all in på pojkrum och skulle du ändå känna dig osäker så finns det ju ställen att gå privat och kolla upp könet igen!
  • Mika86

Vi har kollat på fyra av barnen o stämt på alla, tre pojkar o en flicka, va runt v 18-20 alla gångerna

• Oroliga själen

Okej.

Tänker att om det syns att något liksom sticker ut i profil borde det kännas rätt säkert? Vad kan det annars vara som sticker ut?

• Kasperina

De brukar tala om ifall de är säkra eller inte, sa hon inget?

Vad sägs om att gå all in på ett barnrum i stället? Vad är ett pojkrum? Bilar och maskiner? Min dotter älskar det, fast mest motorcyklar. Håll rummet neutralt tills ni vet vad barnet gillar i stället.

• Oroliga själen

Hon sa ingenting mer än att vi väntar en pojke.

Pojkrum kanske var fel ord men jag tänker mej att dra det mer åt "pojkfärger". Inte med bilar och sånt men ja du kanske fattar. Sen säger jag absolut inte att en flicka inte kan ha blå tapeter och tvärt om men ja du kanske förstår min tanke. Har kikat mycket på typ neutrala kläder osv men tycker att utbudet iaf till de allra minsta är väldigt dåligt tyvärr...

• Kasperina
    Oroliga själen skrev 2015-05-09 19:03:21 följande:

Hon sa ingenting mer än att vi väntar en pojke.

Pojkrum kanske var fel ord men jag tänker mej att dra det mer åt "pojkfärger". Inte med bilar och sånt men ja du kanske fattar. Sen säger jag absolut inte att en flicka inte kan ha blå tapeter och tvärt om men ja du kanske förstår min tanke. Har kikat mycket på typ neutrala kläder osv men tycker att utbudet iaf till de allra minsta är väldigt dåligt tyvärr...

Sa hon att det är en pojke så är hon säker.
    Jag håller med om att det är svårt när det gäller kläder, Pop finns ju, men i övrigt är det svårt.
    Vad gäller rummet tycker jag att det är bättre att satsa på harmoniska färger, typ grönt som är lugnande, eller gult (?) som är uppiggande (har jag för mig - jag har alltid kört på grönt).
    Fick mina barn välja skulle både flickan och pojken har rosa eller lila väggar med stora maskiner, men pojken skulle även vilja ha traktorer och flickan motorcyklar
  • Oroliga själen

Okej då tror jag på att det är det och köper iaf "pojk" kläder :)

Är rätt mycket inne på grönt då jag tycker det är väldigt fint och samtidigt lite mer neutralt... Alternativt något i beige eller sandigt

Svar på tråden Kön?