• Humlan88

Ska ja ta bort min chef på fb?

Jag sa till mig själv att jag aldrig skulle ha nån chef på fb, men nu vart de så iallafall. Dock så ångrar jag mig. 

Hon gillar ALDRIG nåt inlägg och ända gången hon skriver nåt uppfattar jag det som en pik. Får känsla av att hon inte gillar mig. 

Just nu har jag lust att ta bort henne från fb, men de kanske blir lite konstigt om hon helt plötsligt upptäcker att jag tagit bort henne? 

Hur ska jag göra :/ 

• Svar på tråden Ska ja ta bort min chef på fb?
  • tjockobbe

Hade aldrig lagt till en chef. En av dem har försökt flera gånger. Chefen har inget på din anställdes sociala konton att göra såvida man inte är vänner privat.

Det är väl bara att ta bort och skulle hon säga nåt så får du säga att den numera är privat för vänner bara.

Vera 130923 | Bebis 151023 | Läs tinastandar.blogg.se
  • Rumpelstiltskins

Fattar inte grejen med FB. Jag har en enda kollega på min FB (av hundra möjliga). Det är för att vi är vänner privat. Bara för att man vet vem den andra är så behöver man ju inte nödvändigtvis ha dem på Facebook. Ta bort henne.

• KaSaM

Jag som chef har aldrig personal på FB, enda undantaget skulle möjligen vara om det är någon jag umgås med privat, annars finns det ingen som helst anledning.

• Anonym (Aldrig)

Haha skulle ALDRIG ha chefen på fb.

• Anonym (Lo)

Sagt och gjort. Nu har jag tagit bort henne. haha känns lite taskigt. Men som sagt. Blir för privat annars :/ 

• Birgitta02

Att ha sina chefer på FB är förkastligt. Du släpper in chefen i ditt privata sociala nätliv. Jag har själv en chef som frågade om jag hade FB. Jag sa snabbt att "ja, det har jag, men av princip så lägger jag aldrig till människor som jag inte umgås privat med". Det föll i god jord, och det accepterades utan problem. Skulle aldrig i livet lägga till en person som jag faktiskt är i beroendeställning av. Vilket man i viss mån är när det gäller ens överordnade.

• Zarch

Jag tyckte det var dumt att plocka bort henne helt nu när "skadan" ändå var skedd, men man ska inte ha chefen på fb. Tyvärr så har jag vd:n på min och det är surt, däremot har jag trixat i inställningarna att hon inte kan se allt jag gör. Du borde gjort samma.

• Mantrasina

Jag skulle utan tvekan plocka bort. För ungefär ett år sedan plockade jag bort i princip alla mina jobbrelaterade fb-kontaker, efter att jag konstaterade att jag blev stressad av att se dem i feeden (bland annat). Dessutom användes fb av chef för att annonsera lediga pass och liknande, vilket jag inte var intresserad av att se. NU har jag ett separat fb-konto med vänner från jobbet, och medlemskap i jobbets grupp, men är nästan aldrig inne där och det vet folk om.

Jag var tydlig med att säga att på grunda av det här och det här vill jag inte ha er i mitt flöde. Men det är för att jag ska må bra och inget för att jag har nåt emot er. Plus i chefens fall - jag vill av princip inte ha min chef som vän.

• Anonym (-)

Jag skulle inte ha plockat bort men jag skulle ändrat sekretessinställningarna så att hon inte såg några inlägg osv. Dvs dolt allt privat.

• Zarch
    Anonym (-) skrev 2015-05-09 15:19:14 följande:

Jag skulle inte ha plockat bort men jag skulle ändrat sekretessinställningarna så att hon inte såg några inlägg osv. Dvs dolt allt privat.

Håller med, lite damage control!
Svar på tråden Ska ja ta bort min chef på fb?