• blomma41

Min dotter..

Ja då har farmor vårdnaden om min dotter nu då, fick papper från soc att LVU nu är släppt då hon bor hos vårdnadshavaren. Känns hemskt detta, har brytit kontakten med f.d svärmor också nu vill inte bli påmind om pappan och det vi vart utsatta för under 2,5år. Hoppas farmor har en förklaring till dottern när hon frågar. Jag vet att enligt rådman i tinget så kan jag gå in med stämning och begära hem min dotter då han skrev det till mej, men känner att den advokat jag haft i 6år inte gjort nåt för att dottern ska få flytta dit hon vill bo. Och någon annan advokat i närheten av mej hittar jag inte. Känner mej lessen och så sårad...

• Svar på tråden Min dotter..
  • Snällasötarara

Farmor har fått vårdnaden för att din dotter har bott med henne i 6 år. Hur gammal är din dotter o vad har ni haft för umgänge under placeringstiden? Det finns alltid en umgängesplan fastän du inte är vårdnadshavare. Svälj din stolthet o följ umgängesplanen. Visa din dotter att du älskar henne o finns kvar.

• blomma41

Vilken stolthet ska jag svälja? Umgänget har jag inget pga att dottern blir lessen när hon ideligen ska åka från mej och som liten hade jag separationsånget och det vill jag inte att hon får. Varför ska jag Gå med på andras villkor? Jag har varit snäll och bara mjäkat med. Hon är 7 i höst och har bara umgänget varannan lördag 13-18 men som sagt jag vill inte utsätta dottern för något som hon mår dåligt i. Så spar era känslosamma kommentarer tack. Som jag sa så undrade jag här om någon vet en bra advokat...Inge får egentligen ut något av umgänge i längden.

• blomma41

Pga att pappan inte kan föra ett normalt samtal och att det bara skulle vara på hans villkor, ha kunde tex säga spydigt att jag skulle jag säga att hon kan ha den råsa mössan idag så skulle du säga emot direkt och säga att nää den vita ska hon ha, men jag fungerar inte så men det har han ljugit ihop till soc bland mycket annat som jag fått skit för. Dels har han ADHD och är våldsam skriker mycket och kan ta till händerna bla slå sönder saker och dörrar. Jag har försökt många gånger att få honom att prata o samarbeta till vi kommer till en gemensam lösning men det ska bara var på hans villkor, därör blev hon LVuad hos farmor och skyddad där, men jag känner också att skulle jag stämma farmor så vet jag inte vad hans skule ta sej till mot oss. Dottern har tom frågat om jag inte får sova över hos dom, men det fungerar ju inte så då sätter hon sej med ryggen till och jag får leda henne till nåt roligt istället, hade en liten godispåse med mej till henne och en film så jag sa till farmor att hon ska nog få lite godis o sätta på filmen så hon kommer på andra tankar sedan var det bara för mej att cykla därifrån med dåligt samvete.

• Lilje

Va? Jag hänger inte med. Blev hon LVUad för att ni bråkade över en mössa?

• Penida
    blomma41 skrev 2015-05-09 23:04:59 följande:

Pga att pappan inte kan föra ett normalt samtal och att det bara skulle vara på hans villkor, ha kunde tex säga spydigt att jag skulle jag säga att hon kan ha den råsa mössan idag så skulle du säga emot direkt och säga att nää den vita ska hon ha, men jag fungerar inte så men det har han ljugit ihop till soc bland mycket annat som jag fått skit för. Dels har han ADHD och är våldsam skriker mycket och kan ta till händerna bla slå sönder saker och dörrar. Jag har försökt många gånger att få honom att prata o samarbeta till vi kommer till en gemensam lösning men det ska bara var på hans villkor, därör blev hon LVuad hos farmor och skyddad där, men jag känner också att skulle jag stämma farmor så vet jag inte vad hans skule ta sej till mot oss. Dottern har tom frågat om jag inte får sova över hos dom, men det fungerar ju inte så då sätter hon sej med ryggen till och jag får leda henne till nåt roligt istället, hade en liten godispåse med mej till henne och en film så jag sa till farmor att hon ska nog få lite godis o sätta på filmen så hon kommer på andra tankar sedan var det bara för mej att cykla därifrån med dåligt samvete.

Levde du tillsammans med pappan då och accepterade detta? Om inte har jag mycket svårt att tro på att hon blev LVU:ad av den anledningen. Vilken hjälp fick ni innan det gick så långt?
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida

Och nej, jag tänkte inte på tjats om mössor utan att du beskriver honom som våldsam.

Avskyr CIO-metoder
  • Penida

Om du inte gjorde något som helst fel om så i förnekelse eller medvetet skulle det inte finnas någon som helst anledning till att hon bor hos farmodern, vill du att saker ska förändras så är det av vikt att du är helt ärlig.

Avskyr CIO-metoder
  • blomma41

Förstår att ni själva aldrig blivit psykiskt misshandlad under halva graviditeten även fysiskt, han är farlig och manipulerar folk, pratade oändligt mycket bakom min rygg, naturligtvis var det bara ett av alla diskutioner från honom om mössan han blev våldsam och slängde det han kom åt mot mej så jag fick skydda dottern och skynda mej ut, jag kände ingen och var superrädd för honom då han kvävde mej och fick mej att försvinna från vänner och folk, han skrek att jag skulle vara hemma när han kom hem och jag vägade inget annat. Jag hade ingenstans att ta vägen, och gud vet vad som hänt om jag tagit kontakt med soc och han fått veta det, då kanske jag inte hade levt nu. Han är psykopat och svartsjuk och elak och farlig. Detta pågick under 2,5år innan jag flydde då dotter hämtade av farmor via soc. Och självklart är det en lång historia som jag inte skriver här, men för att bli förstådd så tog jag exempel. Dottern blev ju utsatt för pappans falrighet hon som liten vände honom ryggen. Man blir livrädd i ett sådant förhållande.

• Penida
    blomma41 skrev 2015-05-09 23:21:59 följande:

Förstår att ni själva aldrig blivit psykiskt misshandlad under halva graviditeten även fysiskt, han är farlig och manipulerar folk, pratade oändligt mycket bakom min rygg, naturligtvis var det bara ett av alla diskutioner från honom om mössan han blev våldsam och slängde det han kom åt mot mej så jag fick skydda dottern och skynda mej ut, jag kände ingen och var superrädd för honom då han kvävde mej och fick mej att försvinna från vänner och folk, han skrek att jag skulle vara hemma när han kom hem och jag vägade inget annat. Jag hade ingenstans att ta vägen, och gud vet vad som hänt om jag tagit kontakt med soc och han fått veta det, då kanske jag inte hade levt nu. Han är psykopat och svartsjuk och elak och farlig. Detta pågick under 2,5år innan jag flydde då dotter hämtade av farmor via soc. Och självklart är det en lång historia som jag inte skriver här, men för att bli förstådd så tog jag exempel. Dottern blev ju utsatt för pappans falrighet hon som liten vände honom ryggen. Man blir livrädd i ett sådant förhållande.

Nog har jag förståelse, jag har arbetat frivilligt på en kvinnojour under en rätt lång period men när det gäller LVU så skiljer man på det föräldern upplever och det barnet upplever i den situation det befinner sig i, det betyder inte att det är rätt att du utsattas för detta men att man ansåg att din dotter behövde skyddas då du inte var kapabel att skydda henne. Hur argumenterar man för att hon fortfarande bor där? Är du psykiskt stabil idag och skulle kunna erbjuda henne ett hem med allt vad det innebär? Sköter du dina umgängen?
    Avskyr CIO-metoder
  • blomma41

Jag har skött allting till punkt o pricka i ca 5år bakåt. Aldrig ljugit, alltid sagt sanningen, motbevisat för soc advokat o tinget att det han anklagat mej för inte är sant. Jag har tom haft ssamma rutinger under alla dessa år, skött umgängen till punkt o pricka, alla möten på soc till punkt o pricka, tom med min dåvarande advokat säger att det verkar som de håller flickan från dej, PGa pappans lögner och allt han har sagt, men Soc skulle aldrig erkänna att de suttit med osanning om mej under dessa år utan ortsatt med samma lögner. Soc sa i början att de köpte pappans berättelse då jag polisanmälde både pappan och soc ör grovt örtal och att jag inte alls är den mamma och människa som han påstår. Har fått polisanmäla honom många ggr då han förföljt mej, smshotat mej , kört i det område där jag bott, trots att adressen inte har utgetts. Han hade väldigt svårt att acceptera att jag lämnade honom. Har ett färskt läkarintyg om att jag är frisk. Har levt för att få tllbaka min dotter under dessa år gjort allt. Men de sista soc gjorde var detta.

• nevermind

Men om pappan var störd, varför tog de dottern från DIG då? Ni lever ju inte ihop längre??

• Penida
    nevermind skrev 2015-05-10 00:02:52 följande:

Men om pappan var störd, varför tog de dottern från DIG då? Ni lever ju inte ihop längre??

Ja, det skulle jag tänka är väldigt ovanligt. Jag dömer inte TS med tanke på vad hon har varit utsatt för men hade det bara varit pappan då och hon var felfri (normalt sett till föräldraskap, alla felar) har jag jättesvårt att tro att detta är hela sanningen.
    Avskyr CIO-metoder
  • Hannah76

Vilka brister har du i ditt föräldraskap anser du själv?

Och vad står det i papperna från besluten om lvu?

• blomma41

Jaha då har jag fått svar från min advokat att hon är villig att öppne en ny process om min dotter , det som bekymrar mej är om pappan sätter igång och sänder hotfulla sms och försöker göra allt för att förstöra, psykiskt o fysiskt mot mej om jag sätter igång denna stämning...LVU är för att jag inte gick med på det ifrån början då jag inte ville att dottern skulle komma till farmro då vi aldrig tyckt om varann. Detta har hon alltid visat så jag kännt det i luften liksom. Jag lever helt annat liv som singel sedan 5år bakåt och bevisat motsatsen i allt pappan ljugit om, så han kan inte komma med nåt längre, men eftersom han är galen ,elak, inte kan stå för sina handlingar. Min advokat ser mej som lämplig som mamma, hon har ju tom frågat soc vad problemet om mej skulle vara som mamma men de har aldrig svarat henne, bara suttit tysta. Lvu et är ju nu släppt sedan några veckor och farmor är vårdnadshavare.

Svar på tråden Min dotter..