• BioBonus

Har jag vårdnadsplikt av mina bonusar?

Ess skrev 2015-05-10 22:41:47 följande:
    Krångla inte så. Pappan anmäler vab, sedan när han börjar jobba igen och ska fylla i vad den andre föräldern/vårdnadshavaren gjort när han vabbade, så fyller han i jobbade. För det är ju vad hon gjort.
    Håller med. Pappan VAB:ar, skickar in pappren och så gör ni inte saken mer komplicerad än så :)
    Du är inte skyldig att ta hand om andras barn bara för att du är hemma och tar hand om dina egna. Så FK gav dig felaktigt besked.
  • BioBonus
    Moolie skrev 2015-05-11 09:52:20 följande:
    Tack för stöd!! Jag ska ha dem hemma hela sommarlovet, höstlovet och ja... Alla lov helt enkelt... Jag kör dem till alla aktiviteter, doktorsmöten, tandläkare osv. men just VAB är vi alla känsliga... När jag var liten ville jag BARA ha mamma när jag var sjuk... Och att mina bonusar skulle bli nekade att bli vårdade av sin pappa är helt uppåt väggarna fel!
    Din arbetsgivare kan dessutom neka dig att vabba för barn som inte är dina. 
  • BioBonus
    Vegetarian1 skrev 2015-05-12 07:47:20 följande:

En frågan till:

Om Kalles barn sedan innan, endast bor VH och Kalle förlorar jobbet och inte längre kan betala underhåll (1273 kr) till mamman. Måste då Stina betala underhållet till mamman? Eller blir det FK som får göra det då?

FK.
Svar på tråden Har jag vårdnadsplikt av mina bonusar?