• Kasperina

Svärmor förstör vår relation!!! HJÄLP

Anonym (Jobbigt) skrev 2015-05-10 21:09:31 följande:
    Läste lite på den där sidan, hon har alla dragen för den där personlighetsstörningen. Kan dom ändras om man pratar med dom eller är det kört?
    När jag läste beskrivningen lät det precis som min sons farmor (och hans far ) och jag tror inte du kan prata med henne, det kommer bara förvärra situationen.
    Möjligen ska du skriva ett brev till din man om du är rädd för att ta diskussionen med honom. Säg att du mår så dåligt av situationen att du funderar på att lämna honom. Han kommer förmodligen inte kunna stå upp emot sin mamma, MEN ni kanske kan komma överens om att jobba runt henne. Träffa henne så lite som möjligt, din man kan ta med sig barnen och hälsa på henne då och då. Planera bröllop utan henne!

Mitt ex vägrade acceptera att jag hade problem med hans mamma, eftersom han ansåg det vara omöjligt då hon är ofelbar. Det är inte för att han är svag, det är för att han är extremt hunsad sen födseln.
    Nu berättar sonen att exet börjat få problem med sin mamma, men till mig säger han att det är sonen som bråkar och han bara hjälper sonen
    Sonen: Farmor får inte följa med oss på semester nästa gång för då får jag och pappa inte prata med varandra.
    Pappan: Sonen trotsar mot farmor så det är nog bättre att vi åker själva nästa gång.
Svar på tråden Svärmor förstör vår relation!!! HJÄLP