• Anonym (Jobbigt)

Svärmor förstör vår relation!!! HJÄLP

Jag står inför ett jobbigt beslut och behöver verkligen höra ifrån andra hur ni skulle ha gjort i min situation. Jag lever ihop med världens underbaraste man som betyder så mycket för mig. Vi har bott ihop i 10 år och har 4 barn tillsammans och en på väg. Allt fungerar ända tills min svärmor hör av sig vilket är ofta och lägger sig i ALLT. Varje gång vi ses så får vi kritik för olika val vi gjort eller vad vi har köpt hem åt barnen (inte tillräckligt dyra märken m.m.). Ger spydiga kommentarer hela tiden till hela familj,släkt och barnbarn. Pratar illa om oss bakom ryggen så länge vi inte gör som hon tycker. Hon tar över allt, krossat våra bröllopsplaner flera gånger. Tillslut har jag gråtit i flera dagar och ställt in allt. Vid alla större släkt träffar som jul m.m. så tar hon över barnen som att det är hon som är mamma. Varit glad om jag fått hålla barnen i 3 min under alla 4 dop. Hela min släkt blev alldeles förvånade när ingen fick röra barnet och satt i ett hörn och myste med barnet själv. Hon har varit spydig och otrevlig när vi väntade vårt tredje barn då hon inte fick komma direkt när barnet hade kommit på fl/BB. Karln vågar inte säga ifrån och inte någon annan häller. Hon har ett jävla humör med andra ord! 

Hade ni lämnat mannen ni älskar eller stått ut några år till?

Hon förstör alla högtider/kalas och allt roligt där emellan. Hon planerade till och med att åka på samma semester som oss. Så det va bara att avboka allt. Så ni förstår, min svärmor slutar aldrig förvåna mig!!! 

• Svar på tråden Svärmor förstör vår relation!!! HJÄLP
  • Anonym (x)

Vad händer om du skulle säga ifrån?

• nevermind

Jag hade lämnat mesen som inte kan stå upp för sin partner och sina barn!!

• Anonym (Jobbigt)
    Anonym (x) skrev 2015-05-10 18:45:02 följande:

Vad händer om du skulle säga ifrån?

Jag är konflikträdd tyvärr och biter ihop varje gång då jag känner att det är sambons uppgift då jag tar alla diskussioner som krävs med min släkt för att få allt och fungera på bästa sätt. Skulle aldrig kräva av honom att ta det utan det är min sak så känner att det här måste han fixa. 
  • Anonym (T)

Det ni måste göra är att säga ifrån till tanten. Låt henne inte bestämma över ert liv utan sätt ner foten. Sluta berätta om era planer om att åka bort så kan hon inte boka samma semester.

• Anonym (Mej)

Gift er i hemlighet om ni inte lyckas gifta er för hon krossat era planer! Säg inte ett ord till nån förrän ni gift er :)

• aleakim

Skriv ett brev till henne och förklara precis hur du känner. Då kan hon hinna smälta det hela först och ni kan sedan förhoppningsvis ha en sansad diskussion kring saken. Hon ser det ju mest troligt inte alls såhär, hon kanske vara tycker att hon är en engagera farmor.

Angående din sambo så hade jag sagt till åå skarpen att han fick antingen tuffa till sig eller så får vi leva separat. Avtändande med en sådan mes. Det är verkligen inte alltid lätt att stå upp mot sina föräldrar men han är ändå en vuxen man med snart fem barn och fru. Lite stake borde han kunna odla.

W och liten i magen :)
  • Lena

Det är din sambo som förstör relationen eftersom han inte håller svärmor utanför. Det är hos honom skulden ligger.

• Anonym (Vuxet barn)

Det låter som att svärmor har narcissistiska drag. Be din sambo att kolla på denna länk vuxnabarn.nu/narcissism/om-narcissistiska-foraldrar/ .

Till er som tycker att sambon är vek och är en riktig mes vill jag bara meddela att det är inte lätt att ha vuxit upp med en narcissistisk förälder och man är inte alltid medveten om att föräldern har problem.

• nevermind
    Lena skrev 2015-05-10 19:53:46 följande:

Det är din sambo som förstör relationen eftersom han inte håller svärmor utanför. Det är hos honom skulden ligger.

• nevermind
    Anonym (Mej) skrev 2015-05-10 19:24:07 följande:

Gift er i hemlighet om ni inte lyckas gifta er för hon krossat era planer! Säg inte ett ord till nån förrän ni gift er :)

Trist om de vill ha ett stort bröllop...
Svar på tråden Svärmor förstör vår relation!!! HJÄLP