Svärmor förstör vår relation!!! HJÄLP
Jag står inför ett jobbigt beslut och behöver verkligen höra ifrån andra hur ni skulle ha gjort i min situation. Jag lever ihop med världens underbaraste man som betyder så mycket för mig. Vi har bott ihop i 10 år och har 4 barn tillsammans och en på väg. Allt fungerar ända tills min svärmor hör av sig vilket är ofta och lägger sig i ALLT. Varje gång vi ses så får vi kritik för olika val vi gjort eller vad vi har köpt hem åt barnen (inte tillräckligt dyra märken m.m.). Ger spydiga kommentarer hela tiden till hela familj,släkt och barnbarn. Pratar illa om oss bakom ryggen så länge vi inte gör som hon tycker. Hon tar över allt, krossat våra bröllopsplaner flera gånger. Tillslut har jag gråtit i flera dagar och ställt in allt. Vid alla större släkt träffar som jul m.m. så tar hon över barnen som att det är hon som är mamma. Varit glad om jag fått hålla barnen i 3 min under alla 4 dop. Hela min släkt blev alldeles förvånade när ingen fick röra barnet och satt i ett hörn och myste med barnet själv. Hon har varit spydig och otrevlig när vi väntade vårt tredje barn då hon inte fick komma direkt när barnet hade kommit på fl/BB. Karln vågar inte säga ifrån och inte någon annan häller. Hon har ett jävla humör med andra ord!
Hade ni lämnat mannen ni älskar eller stått ut några år till?
Hon förstör alla högtider/kalas och allt roligt där emellan. Hon planerade till och med att åka på samma semester som oss. Så det va bara att avboka allt. Så ni förstår, min svärmor slutar aldrig förvåna mig!!!