Inlägg från: Anonym (Bara att ta fajten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bara att ta fajten)

Svärmor förstör vår relation!!! HJÄLP

Tyvärr finns det inget annat recept än att börja kräva respekt för sig själv, sina planer och sitt liv som vuxen.

Min man vet mycket väl hur hans mor är och har tagit avstånd från henne i perioder då hennes krav är helt orimliga. Man ska t.ex. bli emotionellt utpressad för att man inte åker 11 mil och äter middag med henne varje söndag när mannen veckopendlar långt och behöver alla krafter för att bara orka med sitt vanliga resande och arbete.

Många gånger har hon tagit över saker, gått emot regler vi har för vårt barn, planerat och förutsatt saker som både orsakar besvär, kostar tid och pengar utan att alls fråga oss och så ska man bara spela med. Nej, det händer inte!

Om hon överrumplar oss fult så sätter vi oss i bilen och åker hem igen om vi så kom för fem minuter sen. Så kan hon sitta där och lipa en vecka för att vi inte slätar över och spelar med. Men det är ju enda sättet att få till en ändring, att man inte belönar fula tricks och manipulation.

Nej, jag tänker inte lägga veckor av min semester med min käre man i hennes lilla sommarstuga där vi inte kan ha ett sexliv och vantrivs varje minut. Hennes motivering att "då kan ju barnet få bada varje dag" blir extra rolig eftersom hon har 6 km till stranden och vi 400 meter, men då förstår ni hur pass logiskt tänkande människan är!

• Anonym (Bara att ta fajten)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2015-05-12 19:39:41 följande:
    Problemet är att han håller med mig när han är hemma med mig men så fort svärmor är i närheten så tar han hennes parti och ändrar sina åsikter för att det ska passa in på det hon önskar. Där av alla bråk som blir varje månad och jag orkar inte det. Han vågar aldrig säga nej till henne fast det är hans uppgift. Hon planerar in oss i hennes planer utan att säga nått och skulle vi ha nått inbokat så bokar sambon av det.  
    Men då får du ta honom till familjeterapauten och förklara för honom att antingen är du lojal med mig i det vi har planerat/bestämt eller så har vi nog ingen framtid ihop.

Jag hade blivit galen. Och det är väl inte bara han som har rätt att avboka för hela familjen heller! Låt honom åka till morsan då men åk du och barnen dit ni först hade tänkt.
Svar på tråden Svärmor förstör vår relation!!! HJÄLP