Inlägg från: Miss Skywalker |Visa alla inlägg
  • Miss Skywalker

Svärmor förstör vår relation!!! HJÄLP

Narcissistsvärmödrar verkar det finnas gott om.. Men det sjukaste med det hela är egentligen inte deras personlighetsstörning utan att alla runtomkring låter dom hållas.. Läs på om narcissism och hur man hanterar dessa bäst. Egentligen ska man inte ha med dessa att göra öht men om absolut inte kan undvika dom finns det en massa bra tips.

Det första är att sluta vara rädd för dom. Då förlorar de makten över er och ni kan börja sätta dom på plats och sluta låta dom förpesta erat liv..

• Miss Skywalker
    Anonym (Jobbigt) skrev 2015-05-11 13:36:22 följande:

Har du nå mer tips eller några sidor du kan rekommendera? Jag uppskattar verkligen alla goda råd som jag har fått i det här forumet och så skönt att höra att man inte är ensam och att det faktiskt är fel på min svärmor och inte mig!! 

Jag har dålig självkänsla som jag arbetar med och allt det här har tagit hårt på mig :( Men nu ska jag äntligen börja leva vår familjs liv och kärringfan kommer få skrika bäst hon vill. 

Anonym (Jobbigt) skrev 2015-05-11 13:41:24 följande:

Har pratat med sambon och visat honom olika sidor om Narcissistsmammor. Han känner igen allt och nu verkar han vara mer förstående att vi måste göra nått och det är nu. Han ska sätta ner foten och säga ifrån och låta hans mamma bli hur arg hon vill. Jag ska ta avstånd och sen ska vi ändra våra traditioner så det passar vår lilla familj istället! 

Perfekt! Enad front är det bästa! Bra att din man inte är ngn mors lilla Olle. Många kvinnor får tyvärr tampas med kärringen OCH en mesig man som inte klippt navelsträngen..

Var beredd på manipulationer när hon inte längre får bestämma eller domdera. Att hon ändrar taktik t ex bölar och försöker ge er dåligt samvete osv. Kom ihåg att det är en treåring (mentalt) ni har att göra med..

Kunskap om hur de funkar är viktigast, läs mycket på nätet, många pusselbitar kommer att falla på plats..

Kom ihåg att så länge du bryr dig på ett känslomässigt plan, hur narcissisten beter sig, så ger du henne för mycket makt över dig. En makt hon kommer stt missbruka. Läs på om the Silent treatment deras favoritmetod..
  • Miss Skywalker
    Anonym (Jobbigt) skrev 2015-05-12 19:39:41 följande:

Problemet är att han håller med mig när han är hemma med mig men så fort svärmor är i närheten så tar han hennes parti och ändrar sina åsikter för att det ska passa in på det hon önskar. Där av alla bråk som blir varje månad och jag orkar inte det. Han vågar aldrig säga nej till henne fast det är hans uppgift. Hon planerar in oss i hennes planer utan att säga nått och skulle vi ha nått inbokat så bokar sambon av det.  

Fast då är det ju han som är största problemet.. Då får han åka till lilla mamsen själv så gör du som du behagar.. Problem solved..
Svar på tråden Svärmor förstör vår relation!!! HJÄLP