• Nataliaxac

Precis plussat!!

Hej vänner!

Jag har precis plussat och är alldeles överlycklig!! Är då i vecka 5 (4+0)

Är det några fler än jag som plussat och är beräknad till januari-februari??

Herregud vilken lycka!!!'

En annan fråga, har världens trevligast sura uppstötnigar och gaser, har ni erfarna några tips?

• Svar på tråden Precis plussat!!
  • hsh
    haannah skrev 2015-05-17 20:18:03 följande:

hehe samma här! sååå trött hela tiden och humöret svänger fort och ofta.. :)

Jag har brunnit av på min sambo ett antal gånger, och varit tvungen att låsa in mig i tvättstugan för att lugna ner mig. Haha...
  • hsh
    Maalllann skrev 2015-05-17 21:01:19 följande:

Jag plussade idag :)

Har nog inte riktigt fattat det än

Grattis! !
  • haannah
    lillepitbull skrev 2015-05-18 15:12:27 följande:
    Heej! smile5.gif
    Hej! :D haha. Vilken vecka är du i? :) och hur mår du? :)
  • Diva

Hej, är det ok om jag skriver här?

Är gravid (?) Med första barnet.

Tänkte om ni kanske kunde tyda någonting av mina symptom då jag inte vågat ta ett gravtest än :/

-Trög, gasig och uppsvullen (både i tjej magen och övriga magen) mage

- molande värk på vänster sida i tjej magen samt stickande känsla ibland.

- illamående som heter duga, från och till hela dagarna sedan ca 2 veckor tillbaka..

- Hungrig ofta känns som ett hål i magen

- tydligare blodådror

- trött hela dagarna och kvällarna och sover mycket men dåligt på natten

- orkeslös

- humörsvängningar

- utebliven mens är på bim + 9 idag

- äklig smak i munnen

- öm/ont vid sex och är väldigt torr då jag brukar producera överdrivet mycket "glid" i vanliga fall

Vågar inte testa än och inbilar mig att mensen kommer snart ändå och att det bara är onödigt. . Jag och min sambo har försökt bli gravida i 7 månader nu men inte lyckats och vi har lagt ner så mycket tid och energi på det så att ingen av oss haft någon större lust denna gången.. men kan det vara så att vi lyckats tillslut och att jag ska våga ta ett test? Vad tror ni?

Tacksam för svar! :)

Mvh

• lillepitbull
    haannah skrev 2015-05-18 15:22:39 följande:
    Hej! :D haha. Vilken vecka är du i? :) och hur mår du? :)
    Jag är i vecka 6 (5+6) och mår ganska bra! Har bara så sjuuuuukt ont i tuttarna! Haha, har mått illa men det gick nog över i vecka 3. Smakar skit i käften och lite yr å så. Klev in i fel dörr när jag skulle sätta mig i bilen och köra hem häromdan Hahahahahah! Vi skrattade tills jag kissade på mig hur mår du?
  • Bigmomma
    Nataliaxac skrev 2015-05-12 15:43:46 följande:

En annan fråga, har världens trevligast sura uppstötnigar och gaser, har ni erfarna några tips?

Först av allt.. Grattis till alla blivande mammor!!  :D

Jag är lite längre gången än er, är i vecka 10 (9+4) BF 18 dec

För att svara på din fråga. Halsbrännan kan du pröva samarin, rennie eller något annan medicin mot uppstötningar. Själv tar jag omeprazol.

Gaserna får du dock leva med, hela graviditeten. Man får gaser bara för att tarmarna arbetar långsammare, likaså behovet att göra nr 2 kan även bli mindre. Är inte ovanligt att man lätt blir förstoppad heller, detta åtgärdar man rätt bra med att inta mycket vätska.

Har ni fler frågor så är det bara att ställa dem :)

Svar på tråden Precis plussat!!