• Nataliaxac

Precis plussat!!

Hej vänner!

Jag har precis plussat och är alldeles överlycklig!! Är då i vecka 5 (4+0)

Är det några fler än jag som plussat och är beräknad till januari-februari??

Herregud vilken lycka!!!'

En annan fråga, har världens trevligast sura uppstötnigar och gaser, har ni erfarna några tips?

• Svar på tråden Precis plussat!!
  • Bigmomma
    Diva skrev 2015-05-20 10:40:35 följande:

Hej, är det ok om jag skriver här?

Är gravid (?) Med första barnet.

Tänkte om ni kanske kunde tyda någonting av mina symptom då jag inte vågat ta ett gravtest än :/

-Trög, gasig och uppsvullen (både i tjej magen och övriga magen) mage

- molande värk på vänster sida i tjej magen samt stickande känsla ibland.

- illamående som heter duga, från och till hela dagarna sedan ca 2 veckor tillbaka..

- Hungrig ofta känns som ett hål i magen

- tydligare blodådror

- trött hela dagarna och kvällarna och sover mycket men dåligt på natten

- orkeslös

- humörsvängningar

- utebliven mens är på bim + 9 idag

- äklig smak i munnen

- öm/ont vid sex och är väldigt torr då jag brukar producera överdrivet mycket "glid" i vanliga fall

Vågar inte testa än och inbilar mig att mensen kommer snart ändå och att det bara är onödigt. . Jag och min sambo har försökt bli gravida i 7 månader nu men inte lyckats och vi har lagt ner så mycket tid och energi på det så att ingen av oss haft någon större lust denna gången.. men kan det vara så att vi lyckats tillslut och att jag ska våga ta ett test? Vad tror ni?

Tacksam för svar! :)

Mvh

Jag tycker att du absolut ska ta ett test!

Lycka till
  • Bigmomma
    hsh skrev 2015-05-15 10:41:03 följande:

Känner inga symptom, vet att det är så tidigt men det är ju läskigt ändå. Någon annan som upplever samma sak? Visst, lite kissnödig och spända bröst då och då men ingen markant skillnad ..

Hade inte heller så pass uttalande symptom, förutom att jag var yr.

V. 5+3 och 5+4 kom alla symptom som ett brev på posten

Du behöver inte vara orolig
  • hsh
    Bigmomma skrev 2015-05-20 15:30:49 följande:

Hade inte heller så pass uttalande symptom, förutom att jag var yr.

V. 5+3 och 5+4 kom alla symptom som ett brev på posten

Du behöver inte vara orolig

Jag är i vecka sex, jag hade knappt några symptom förra gången heller och den slutade med missfall..
  • Bigmomma
    hsh skrev 2015-05-20 15:46:43 följande:
    Jag är i vecka sex, jag hade knappt några symptom förra gången heller och den slutade med missfall..
    Beklagar missfallet :(
    Men det beror tyvärr på att barnet inte utvecklats som det ska. Hjärtat ska börja slå i vecka 6. Gör det inte det, så vidareutvecklas det inte.

Vecka 6 och 7 ska vara de mest allra kritiska veckorna. Då utvecklas embryot i rasande takt.

Jag vet flera av mina vänner, som haft "underbara graviditeter" och fött friska barn.
    Är avundsjuk på deras graviditeter. För det är ingen dans på rosor just nu :/

Även om det är svårt, så ta dag för dag
  • hsh
    Bigmomma skrev 2015-05-20 16:10:23 följande:

Beklagar missfallet :(

Men det beror tyvärr på att barnet inte utvecklats som det ska. Hjärtat ska börja slå i vecka 6. Gör det inte det, så vidareutvecklas det inte.

Vecka 6 och 7 ska vara de mest allra kritiska veckorna. Då utvecklas embryot i rasande takt.

Jag vet flera av mina vänner, som haft "underbara graviditeter" och fött friska barn.

Är avundsjuk på deras graviditeter. För det är ingen dans på rosor just nu :/

Även om det är svårt, så ta dag för dag

Jag är superorolig också då den här graviditeten ser exakt ut som den förra. Fick magsjuka som varade en vecka förra gången i v.6 och den här gången har jag drabbats av en förkylning. Känns nästan som att min kropp Inte vill vara gravid. .

Jag väntar ett missfall just nu, så känns det.
  • Bigmomma

Det är de mest förekommande symptomen att man blir förkyld i början av graviditeten. Blev jag också i vecka 6/7.

Jag vet hur det är med denna oro. Jag fick själv ett missfall i höstas i v 5.
    Den här graviditeten så gick jag omkring med spotting i 4 veckor. Var så nervös varje dag, så får jag aktiverade mig, som kom det lite mera blod.
    Kom även en brunaktig hård blobb, när jag torkade mig, trodde att det först var mitt barn. Men det var det inte. Det var bara levrat blod som kom.

Men jag fick allt försöka lugna ner mig, sen över en natt så slutade blödningarna och har inte fått tillbaka dem.

• Bigmomma

Den här graviditeten började precis likadant som den förra med

Förra graviditeten hade jag också spotting och förlorade barnet.
    Denna graviditet exakt likadant, men bebben mår hur bra som helst. Fick höra min bebbes hjärtslag igår :)

Så bara för att graviditeterna är lika, så behöver inte resultatet bli lika.

• hsh
    Bigmomma skrev 2015-05-20 17:03:59 följande:

Den här graviditeten började precis likadant som den förra med

Förra graviditeten hade jag också spotting och förlorade barnet.

Denna graviditet exakt likadant, men bebben mår hur bra som helst. Fick höra min bebbes hjärtslag igår :)

Så bara för att graviditeterna är lika, så behöver inte resultatet bli lika.

Åh. Vad skönt att höra. Hur långt gången är du? Grattis till att det verkar gå bra denna gång <3
  • Bigmomma

Tackar :)
    Jo, det verkar allt gå bra denna gång.

Jag är i vecka 10 (9+4)

Försök att njut över att du har kärlekens mirakel i magen <3
    Du ska se att allt går bra för dig med :)

• Pluttinutt

En till! :D

Jag är 21 år, pappan är 41 år. Undrar om någon mer här har en äldre pappa till barnet?

• haannah
    lillepitbull skrev 2015-05-20 14:37:52 följande:
    Jag är i vecka 6 (5+6) och mår ganska bra! Har bara så sjuuuuukt ont i tuttarna! Haha, har mått illa men det gick nog över i vecka 3. Smakar skit i käften och lite yr å så. Klev in i fel dörr när jag skulle sätta mig i bilen och köra hem häromdan Hahahahahah! Vi skrattade tills jag kissade på mig smile1.gif hur mår du?
    Hahaha underbart! Jag ligger bara några dagar efter då, 5+3 idag :) jag har också ont i brösten, trött som tusan, liiite illamående och yrsel, min mun smakar också skit.. Haha. Molvärk lite till o från i magen också :)
  • Bigmomma
    Pluttinutt skrev 2015-05-20 17:42:06 följande:

En till! :D

Jag är 21 år, pappan är 41 år. Undrar om någon mer här har en äldre pappa till barnet?

Grattis :)

Äldre ja, min sambo är 43 år, är är inte purung heller, jag fyller snart 38.

Detta blir min sambos 5.e barn och mitt första :)

Mina styvbarn är i åldrarna 24, 22, 17 och 10 år.
  • Caylyn

Hoppas jag kan hänga på här. Vet att det är alldeles för tidigt att ta ett grav test nu då jag gjorde en inseminering i måndags. Har sedan tisdag mått konstant illa. Hade väldigt kraftig mensvärk i går. Brukar inte ha det och definitivt inte 12 dagar före bimbo. Har varit gravid tidigare men bägge gångerna slutade i missfall.

• maoliiin

Jag plussade idag :D Efter 2 sena avbrytanden 2013 hoppas jag verkligen att det går vägen den här gången :)

Svar på tråden Precis plussat!!