Aqq1 skrev 2015-06-07 10:56:26 följande:
Okej, är det mitt o magen de hugger ä, inte typ i ligamenten? Som tröst så har mina två mf startat med blod och sen bara mensvärk inga hugg eller nåt sånt så tror faktiskt inte det är någon fara men förstår du blir orolig. Ja det förstår jag! Jag är i v 8 (7+5) fick se ett tickande hjärta i torsdags. Har ganska mycket symtom denna grav med illamåående osv, men som sagt med sonen hade jag typ inga och det fortsatte genom hela graviditeten, mådde helt enkelt toppen så de varierar nog från graviditet till graviditet.
Typ i nedre delen av magen, ner mot rumpan. Funderar dock på om det kan vara förstoppning med tanke på att det liksom gör ont i hela nederdelen, så ska köpa katrinplommon och koka och se om det hjälper. Har haft förstoppning tidigare som ogravid och det kunde göra väldigt ont, men nu som gravid förknippar man ju allt med att det kan vara något fel på fostret. Jag är glad att jag inte blöder men eftersom jag även läst om missed abortion där ju fostret dör utan att komma ut och man sedan ser på ultraljud att det inte är något foster därinne så är det MA jag är rädd för. Men skönt att läsa att man kan ha typ inga symptom utan att det är något fel. Om jag ser ett levande foster på onsdag ska jag försöka njuta och bara tänka att jag har tur som inte mår illa

.