Fjäril kär skrev 2015-05-15 07:05:53 följande:
Bara en spontan reaktion och fråga:
Ni har varit ihop i tio månader. Vad har ni gjort under dessa tio månader? Det känns nämligen lite som att du inte alls känner din sambo och det har därmed dykt upp saker och egenheter hos honom du inte haft en aning om överhuvud taget.
Varför flyttade ni ihop så fort? Vems ide var det?
Nya sidor dyker alltid upp när man flyttar ihop såklart men det du nämner att du stör dig på är sånt jag visste efter typ 3 veckors dejtande.
Ni måste väl ha hängt hos varandra innan ni flyttade ihop? Hur gjorde ni då med vardagssaker som att diska och plocka undan?
Okej i början hade vi extremt mycket sex och gjorde jättemycket saker, vi träffades på sommaren och allt gick väldigt fort, jag hade först svårt att få känslor dels för jag inte litar på killar dels för att jag var rädd att bli sårad ovh att gå in i något nytt och även för att jag varit singel i 4 åt pga detta, plus att jag var mitt uppe i en livskris som innefattade mycket ångest och jobbiga negativa tankar. Så hade under den perioden väldigt svårt
att känna glädje och lycka i livet.
Men jag kunde inte stå emot längre och insåg att jag var upp över öronen kär dock gillar jag som person om det inte går så fort fram Medans han gillar när det går fort fram om man klickar.
Och han ville bli sambo tidigt men jag ville vänta dels för jag ville lära känna honom helt och för att jag aldrig varit sambo tidigare.
Men grejen var att vi var med varandra hela tiden ändå i hans lägenhet i en mini etta så vi umgicks och var i stort sett sambos ändå.
Jag vet om själv att detta hade inte varit något jag hade brytt mig nämnvärt om jag inte hade mått dåligt så från och till.
Vi har inte gjort så mycket vissa månader pga detta och för att jag försökt komma ur min livskris ( Depp) och han har alltid funnits där och stöttat och brytt sig så han är helt underbar på alla sätt men vi är olika på ett visst plan där han e mer en hemmakille Medans jag vill flänga mycket och jag som
Person vill gärna ha egentid med vänner och dylikt med för det gör att man saknar varandra lite och för att jag tycker inte min kille ska behöva vara med på mina tjejkvälllAr för jag tycker vi delar så många andra dagar tillsammans. Jag är bara 24 ocj känner mig inte redo än för ett liv man lever enbart med sin sambo och flyttar till hus och hela den baletten.
Det är nog därför jag reagerar som jag gör med och för jag har många olika hobbys som jag dels delar med mina vänner och kan göra själv sen med
Min pojkvän.
Vi kanske flyttade ihop för tidigt men måste kunna gå att få det att funka ändå.
Det lustiga med mig är
Att när han väl
Inte är hemma så saknar jg honom direkt osv. Så jag vet inte om
Jag tror för mycket på mina negativa tankar som uppstår för
Mina handlingar säger en helt annan sak och visar kärlek.
Jo men jag försöker rannsaka mig själv med och jag har många dåligs sidor med som han inte ser som något problem ovh att jag med är slarvig av mig så
Jag behöver nog börja acceptera mer men har svårt för det.
Tycker det är tråkigt att du tror jag inte är kär pga man inte vill sitta ihop hela tiden alla är vi olika och jag behöver lite space med Medans jag älskar att vara med honom.