Samboliv hur får man det att funka?
Hej !
Jag flyttade ihop med min kille i okt till en etta på 40 kvm och allt var i samma rum så det var då jag började känna att vi började bråka mer och vi har olika synsätt på hushåll, egentid osv.
Vi har nu flyttat till en ngt större tvåa och hoppas på att det kan bli bättre.
Men det jag tycker är svårt att få att funka är hur man ska dela upp hushållsarbetet rättvist och matlagning samt egentid och att kunna ta hem vänner utan att han är hemma ?
Jag känner mestadels att det är detta som jag går och stör mig på och inte vet hur jag ska acceptera till 100%?
Och även detta det blir tjafs om jämt
Han och jag är olika på många plan och jag gillar att vara ute och träffa folk och se mig omkring Medans han hellre sitter hemma mycket vid sin dator och spelar och jag har svårt att acceptera det?
Pga det går ut över mig för jag kan aldrig ha någon tjejkväll hos mig pga han alltid är hemma och jag känner att jag får för lite egentid hemma pga han är hemma.
Hur ska man lösa en sånhär situation ?
Jag blir ledsen på mig själv med eftersom jag har så svårt att acceptera vissa dela hos min kille, Medans han är helt underbar på andra plan.
Vi har bara varit Tsm i10 mån och jag tycker inte det borde vara såhär så tidigt dock har jag aldrig varit sambo tidigare så det är en stor omställning för mig.
Men skulle gärna ta emot tips och råd från er!