Vilken lön för snickare?
Helt OT,men det är inte klokt hur yrken värderas ,blir lika chockad varje gång jag läser sådana hör trådar där man ser att ett yrke som " bara" kräver gymnasiekompetens värderas så högt bara för att det är ett " mansdominerat" yrke medan " kvinnoyrken" som kräver högskoleutbildning värderas så mycket lägre   . ( en sjuksköterska med 20 års erfarenhet i mitt län har en snittlön på ca 30 000kr/ mån en förskollärare 26 000.... I de yrkena tar mannans om det bästa vi har ,våra invånare och vår framtid)
 . ( en sjuksköterska med 20 års erfarenhet i mitt län har en snittlön på ca 30 000kr/ mån en förskollärare 26 000.... I de yrkena tar mannans om det bästa vi har ,våra invånare och vår framtid) 
Sen som svar på frågan så ligger han nog ganska normalt på gränsen till högt beroende på om han kör som egen nu ( och alltså betalar in till sin egen pension etc) eller om han är anställd - är han anställd så ligger han i det övre spannet åtminstone i mitt län
Ett tips är att gå in på tex " jobbsafari" och titta på hur lönerna ligger i just er region