• ElliK

BF januari 2016

Äntligen plussade jag i söndags. Är bara i vecka fem och har bf 16 januari 2016. Alla ni andra som har bf i januari, låt oss följas åt under resan. :)

Själv har jag ett barn sen innan, en son, som blir 1,5 år i juni. Har försökt med syskon sen i december.

• Svar på tråden BF januari 2016
  • Ljh87
    boniish skrev 2015-05-22 17:20:54 följande:
    Ja förstår dig hade oxå en liten blödning men sen slutade det. Var oxå jätte orolig. Säkert ingen fara. Hur långt är du? Ja har bara ömma bröst , kissar oftare än annars.molvärk och nu börjar tröttheten komma fram lite tror ja. Men extremt orolig o känna inte ens som ja är de ibland :( blir tokig vill BA på kontroll.
    Jag är i vecka 6 (5+5), ska träffa barnmorskan på ett första hälsosamtal på måndag. Är det ditt första barn också?
  • boniish
    Ljh87 skrev 2015-05-22 18:47:47 följande:
    Jag är i vecka 6 (5+5), ska träffa barnmorskan på ett första hälsosamtal på måndag. Är det ditt första barn också?
    Jaha vad kul enligt min senaste mens ska ja oxå vara på vecka 6 (5+5) men efter den lilla blödningen åkte ja till privat Gyn för kolla för blev orolig då sa han du är Max i v 4 för man kunde inte se nått. Då fick ja ännu med panik och orolig :( ja de är mitt första efter 1,5år försök så blev ja de nu:) så glad men vågar inte ens vara glad för så orolig tills ja går på ultra och få se.
  • emy84

Jag är i vecka 6+6 och var igår på ett till vul för att se hur graviditeten fortskred, har ju varit där i vecka 5+0 och då tyckte bm att det såg ut som ett pågående missfall.

Nu däremot såg allting bra ut och det lilla hjärtat pickade på som det skulle :) BF 9 januari

• boniish
    emy84 skrev 2015-05-23 06:28:12 följande:

Jag är i vecka 6+6 och var igår på ett till vul för att se hur graviditeten fortskred, har ju varit där i vecka 5+0 och då tyckte bm att det såg ut som ett pågående missfall.

Nu däremot såg allting bra ut och det lilla hjärtat pickade på som det skulle :) BF 9 januari

Vad skönt att allt är bra :) ja vad på vul i veckan och Han sa man man kunde inte se något förutom att de hade fäst och allt. Och då gjorde han mig ännu orolig. Enligt han var ja endast i v 4 men enligt sista mens ska ja va i v 6
  • emy84
    boniish skrev 2015-05-23 09:12:52 följande:
    Vad skönt att allt är bra :) ja vad på vul i veckan och Han sa man man kunde inte se något förutom att de hade fäst och allt. Och då gjorde han mig ännu orolig. Enligt han var ja endast i v 4 men enligt sista mens ska ja va i v 6
    Det kan ju ta tid innan ägget fäster så du kan ju vara mindre gången än vad du tror, har du fått nån ny tid för vul senare i graviditeten?
  • Gravidigen1985

Hej igen!

Till er lite oroliga med småblödningar...

min förra grav blödde jag lite till och från fram till ca vecka 13, de va ingen fara!

Har också haft en liten liten tidig blödning denna grav med "bebisen" mår bra och inget missfall på G! Småblödningar är vanligt :)

• Ljh87
    Gravidigen1985 skrev 2015-05-23 12:37:41 följande:

Hej igen!

min förra grav blödde jag lite till och från fram till ca vecka 13, de va ingen fara!

Har också haft en liten liten tidig blödning denna grav med "bebisen" mår bra och inget missfall på G! Småblödningar är vanligt :)

Tack för svaret! Det känns så skört och ömtåligt så det finns så mycket att oroa sig för! Nu har min lilla blödning slutat helt och jag känner mig verkligen gravid så det verkar som att det inte var någon fara
  • MammatillA

Hej! Har plussat tidigare i veckan, är i v 4+5 idag säger appen :) har 3 sen innan - 5, 3 och 2 år. Ska bli så kul med en till liten en!

Och va kul att få följas åt <3

• boniish
    Gravidigen1985 skrev 2015-05-23 12:37:41 följande:

Hej igen!

Tack för svaret ! Hade en liten blödning en dag bara sen inget mer efter det. Men alltid skönt och veta & få information alltid något nytt :)
  • boniish
    emy84 skrev 2015-05-23 09:47:16 följande:
    Det kan ju ta tid innan ägget fäster så du kan ju vara mindre gången än vad du tror, har du fått nån ny tid för vul senare i graviditeten?
    Nej gick på privat så han sa kom tillbaka om 2v om du vill. Men ska på inskrivning den 28 . Så ska väl kolla lite senare :)
Svar på tråden BF januari 2016