• Liselotte

Är min katt dräktig?

Hej!

Någon som vet hur man kan Se om en katt är dräktig?

Min katt missie har från att äta lite mat börjat äta ofta och mer mat.

Hennes spenor har blivit lite större och ändrat färg.

Hon smet för ca 3-4 veckor sen och hon va då i löpperiod.

• Svar på tråden Är min katt dräktig?
  • Mangsa

Din katt är garanterat dräktig! Googla på hallontuttar på katt, första tecknet att en katt är dräktig!! Läs på noga hur det går till, köp kattungefoder (ej från mataffär ) och ge henne. Tror det är typ 65dagar en dräktighet är. Har haft två planerade kullar. Tänk på vaccination och chipmärkning av bebisarna sen! Lycka till????

• Liselotte

Okej. Vilken vecka tror du att hon är i? 3-4? Köper man den maten i djuraffären då eller? Kan du rekommendera något bra märke?

• Sommarlöv

Jag skulle tro att din katt är dräktig. Är hon det så kommer du snart känna små kullarvi spenarna. De svullnar precis som bröst gör på människor när vi är gravida. Känns magen lite hårdare än vanligt så är det säkert så. 

Våra honor har även börjar "boat" när de varit dräktiga. De letar efter en bra plats i hemmet att föda på. du kan hjälpa henne genom att visa henne ett undanskymt ställe, där hon kan krypa in lite. Båda våra honom har fött sina kullar i en klädkammare där vi gjort i ordning en resväska med mjuka handdukar.

• Mangsa

Hej! Troligtvis 3-4 när hon löpte sist! Dom brukar tappa hår runt vårtorna.

Fråga i djuraffären???? typ hills, iams. Min katt Boade ingenting ????

• Mrs Okänd

Magen syns ju mest i slutet. Men det beror ju också på hur många ungar det är. Vår katt var gammal förstföderska och fick först en kull med en dödfödd och sen en till kull med två små söta ungar. Så nu springer runt och är väldigt vassa och tuffa....=)

Svar på tråden Är min katt dräktig?