Inlägg från: seriösanvändare |Visa alla inlägg
  • seriösanvändare

Varför vill man bo på landet/i en liten by?

Det är väl bra att några unga stannar kvar i glesbygden? Annars skulle den ju försvinna. Och jag vill gärna bo på landet eller i ett mindre samhälle, dock inte för långt från en storstad. Det finns många som inte vill bo "mitt i smeten" eller i någon förort och det finns många skäl till detta.

Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • seriösanvändare
    Anonym (TS) skrev 2015-05-16 10:45:12 följande:
    Jo, men de ungdomar som får barn tidigt (och det är många, vi är ju där hela somrarna), de är knappt 20-25 och har tre barn. Vad ska de arbeta med? Våra grannar därute är en familj med tre barn, mamman är 23. Hon berättar att det inte finns nåt annat att göra, så många får familj tidigt. Men hur försörjer de sig? 
    Har du frågat?

Det är ju inte bra att skaffa barn bara för att ha något att göra samt bli försörjd av staten. Å andra sidan behövs det fler barn i Sverige.

De jag känner i glesbygden som fick barn tidigt jobbar antingen som undersköterskor eller personliga assistenter, eller så har dig utbildat sig till något eller så blir de försörjda av sin partner. (Ibland har de företag ihop t ex). Upplever inte att det är så vanligt att långvarigt gå på Soc och skaffa barn efter barn, det är nog vanligare i vissa förorter.
  • seriösanvändare

Kan vi inte bara konstatera att alla är olika?

TS förstår inte hur man kan vilja bo på landet eller avstå från alkohol när man ska äta ute. Jag förstår inte varför det är så viktigt. Jag vill kunna ta del av storstadens puls men inte bo där. Vill hellre att mina barn växer upp i ett mindre samhälle eller på landsbygden.

Svar på tråden Varför vill man bo på landet/i en liten by?