Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

BIM juni 2015

Kan man få hoppa in här? :) Jag och sambon tjuvstartade lite och blev att bebisverkstaden börjar en månad tidigare än tänkt,men det gör ingenting även om de känns lite nervös och läskigt,så känns det skoj och roligt med :) Har precis haft min mens,så skulle tro att äl är nästa helg då jag brukar ha på dag 12 ca och bim blir den 7/6 :) Hoppas det är okej att jag hoppar in här,fråga bara på om ni undrar något :)

• Nystjärna

Uppdaterad lista:

ÄGGLOSSNING

18/5 Caylyn

22/5 miamarina84

23/5 Aniroma, gruvan

20-25/5 Desideri

23-24/5 Nystjärna

25/5 kastrullen

29/5 Angdev, lillskrutten, Nirvie

31/5 jeniii888

2/6 mkes

BIM

2/6 Caylyn

3/6 miamarina84, Desideri

4/6 gruvan, Fian88

7/6 Nystjärna

8/6 kastrullen

12/6 Angdev

13/6 Nirvie

14/6 Jeniii88

17/6 mkes

• Nystjärna
    Caylyn skrev 2015-05-17 16:13:48 följande:
    Tror nog det är dags i morgon. Ser rätt positivt ut tycker jag
    Det där ser ju väldigt positivt ut :) Stort grattis :)
  • Nystjärna
    Caylyn skrev 2015-05-17 18:22:09 följande:
    Jag hoppas bara nu att morgondagens inseminering tar sig.
    Skall hålla alla tummar som jag bara kan :) Stort Lycka till!! 
  • Nystjärna
    Caylyn skrev 2015-05-17 20:53:45 följande:

Nu är tiden bokad inför morgondagen. Börjar bli nervös men får hoppas att allt går bra och att det tar sig. Tåget till Danmark går kl 9 och de väntar mig på kliniken kl 12. Vet inte hur jag ska stå ut med 2 veckors väntan innan jag vet hur det går

Stort Lycka till :) Håller tummarna stenhårt :)
  • Nystjärna

En fråga till er, vad äter ni för vitaminer? Förra gången jag var gravid åt jag folsyra bara och just nu äter jag apotekets vitaminer för kvinnor. Ätit det länge av andra skäl, men är det bättre och äta ren folsyra eller spelar de ingen roll? Och är det någon mer här inne som inte kör med äl-tester? 
    Sambon vill inte kör med äl-tester utan vi kör som vi gjorde med dottern, varannan dag, eller iallafall var 3. Men känns svårare nu då dottern inte alltid vill somna och sova i sin säng utan gärna sover inne hos oss. Sen rädd för att de skall ta längre att bli gravid denna gången. Hört olika nämligen, en del som har väldigt lätt för att bli gravida och en del som inte har det. Så funderar så mycket kring detta. Sen hur länge har ni varit utan något preventivmedel? Massa frågor idag :p 

• Nystjärna

Intressant och höra :) Jag såg att de vitaminer som jag äter nu innehåller rätt mängd folsyra, men tror ändå jag enbart skall köpa folsyre tabletter sen då jag inte tycker att jag får mer energi eller så utav dess vitaminer. Det där med tempmetoden har jag väldigt dålig koll på vad den innebär. Jag körde med äl test en gång när vi skulle ha dottern för att se när jag hade äl, sen fick jag reda av en bm på ungdomsmottagningen när jag var där att jag hade äl vilket jag misstänkte fast jag tyckte det var tidigt,men på den äl så blev dottern till :) Sen har jag tagit ett äl test för någon månad sedan för att se om jag läste av kroppens signlarer rätt,vilket jag gjorde. Har väldigt tydliga äl känningar och så. Vilket är skönt :) Men funderar på och ändå använda mig av äl test lite för att se,har nämligen test hemma men sambon vill inte att vi skall använda oss av de utan köra på med varannan dag precis som med dottern,samtidigt som han tycker det är jobbigt att det blir så planerat och så,men vet inte riktigt hur man skall göra då om man nu vill bli gravida och samtidigt inte ha sex varannan-var 3 dag för det är planerat och inte heller använda äl-test då känns det svårt. Eller klart det går ändå men kanske tar längre tid och har jag bestämt mig för något vill jag nu,nu,nu. Speciellt när det kommer till graviditet och så. Är jag ensam om detta eller tänker jag knasigt?
    Jag hade en p-piller innan dottern som jag slutade med ca 3 månader innan vi försökte med henne. Efter det skaffade jag spiral som jag hade nästan ett år men då jag hade lite bekymmer med den tog man ut den och jag fick minipiller (Azilia) Men jag mådde så väldigt dåligt utav dom,så valde att efter 4-5 månader och sluta med dem för det blev inte bättre,så använd oss av kondom ifrån januari. Så varit hormonfri sen januari vilket känns bra och skönt. Hoppas det har underlättat frö kroppen. Men märkt att kroppen/mensen varit lite knas pga mycket med jobbet,den kom ett par dagar tidigt för ett tag sen men denna månaden var den exakt på dagen vilket känns som ett bra utgångsläge. :) Men hur hade ni gjort i min sitts? Äl-test eller varannan-till var 3 dag med mys? 

Sen hur långt innan ÄL och BIM brukar ni börja testa? :)

• Nystjärna

Hej :) Idag har jag haft lite ont i rygg slutet och av och till molnade värk i magen. Så funderade på om det kunde vara äl som var på väg. Brukar få äl ca dag 12 i cykeln och idag är jag på dag 9. Det är inte jätteont utan kommer och går lite mer, känns som det dock ökat och kommer lite oftare nu ikväll. Så gjorde faktiskt ett äl-test bara för att se. Har äl-tester hemma men sambon vill ju inte att jag använder det, så gjorde ett nu ikväll i smyg innan han kom hem :p hihi. Men det var sååå svagt, kunde ana och gissa mig till. Så får la se hur det artar sig. Kanske bara var för tidigt och testa? Sen hade jag bara hållit mig i ca 2 timmar med vet inte om det påverkar. Men kändes tyvärr lite väl svagt för att vara dag 9 om jag nu skall ha äl runt dag 12. Eller? blir lite orolig :( Tänk om man inte får äl denna månaden nu bara för att vi började tidigare ändå. Hade först tänkt att inte ta något test i morgon utan tidigast på fredag. Men vet inte om jag faktiskt skall försöka ta ett i morgon ändå. Någon som vet när man bör testa på dygnet? Vad som är bäst och rekommenderat liksom. 

• Nystjärna
    Aniroma skrev 2015-05-20 18:09:06 följande:
    Tror inte du behöver oroa dig, du kommer få stegring. Jag tog ett ältest i fredags som var svagt, i lördags som bara hade ett tunnt streck, typ halvt om man säger så. På söndagen fick jag fullt utslag! Det går rätt fort på slutet, iaf för mig denna månaden!

Varför vill ha inte att du ska ta ältest? Låter konstigt :P
    Okej,tack :) låter uppmuntrande och lugnade. Hoppas det är så för mig också. :) Känns inte som vi kan missa det iallafall eftersom vi kör varannan. 
    Han vill inte att vi använder oss av det då han tycker det känns jobbigt och veta och så, att det blir mer press och verkligen blir "verkstad" de dagarna. Än att vi har varannan- var 3 dag för att vi vill och har lust :) Att tycker det känns bättre för honom :) Och det accepterar jag och förstår faktiskt och kan hålla med honom om. Sen vet jag ganska säkert när jag har äl då jag brukar känna av och ha tydliga tecken på det. Så därför jag blev lite orolig då jag tycker att jag känner av att den är på g nu och det vart väldigt svagt på testet liksom. Låter lite rörigt och flumigt men hoppas du förstår vad jag menar :)
  • Nystjärna
    Symetrical skrev 2015-05-20 18:10:42 följande:
    Rekommenderas att ta test mellan 10-20, men de gånger jag fått positivt äl-test (3 ggr) har varit på morgonen, så antar att det kan vara ganska individuellt. Är nog bäst att testa sig fram!
    Okej tack :) funderar fortfarande om man skall ta ett test imorgon eller inte,svårt.
Svar på tråden BIM juni 2015