Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

BIM juni 2015

Nirvie skrev 2015-05-23 09:05:54 följande:
    Inte ge upp, men spola äl-stickorna då du blir stressad av det. Du har ju haft äl-symptom men kanske fick du en så snabb stegring att du missade den. Vet att vissa mäter 2 eller tom 3 ggr om dagen för att inte missa nämligen. Fortsätt sexa och överväg att testa tempning istället smile5.gif
    Försöker att inte ge upp men känns så svårt när de inte är/blir som man tror att det skall vara :( Jo detta är varför min sambo inte vill att jag skall använda äl tester. Jo kan kanske ha missat det vet inte. Är ju på dag 12 idag i cykeln idag så kanske är för tidigt. Men brukar ha äl på dag 12 ovh det jag fått utslag på innan men kanske är så nu. Jobbigt om kroppen skall strula nu med mig. Slutade med mini-piller redan i början av året då jag mådde dåligt av de så kroppen har verkligen fått vilat och få komma i balans. Vore så typiskt om de skall bli knas nu. Eller så tyckte inte kroppen att de var en lika bra idé som vi att börja en månad tidigare. Ja vi fortsätter och myser varannan dag iallafall resten av cykeln och så får vi se om det blir något plus i bröllopspresent eller inte sen.
  • Nystjärna

God kväll :) mår faktiskt lite bättre idag. Inte lika ont i magen och sen har vi varit och hämtat bröllopsklänningen idag :D Åh känns så overkligt. Bara 2 veckor kvar :) Sen tog jag faktiskt ett äl-test vid 17 då jag hade 3 kvar och kände att jag kunde lika väl använda de och sen inte köpa nya. Från ett nästan blankt test till detta ikväll så känns det väldigt bra och att äl kan vara på gång iallafall. Antingen imorgon eller på måndag tror jag :) Eller vad säger ni? :) Så får nog ändra ev mitt datum i listan gällande äl sen. :)

• Nystjärna
    Caylyn skrev 2015-05-23 21:16:46 följande:
    En eller två dagar till tror jag :)
    Ja så tror jag också. Känns så skönt och sån lättnad :) Sjukt vad dessa test och processen av att skaffa barn kan få en att oroa sig och noja sig och får humöret att gå så upp och ner. Att man inte kan lita på kroppens signaler istället :p
  • Nystjärna
    Caylyn skrev 2015-05-23 22:10:25 följande:
    Och efteråt blir man helnojig och försöker lyssna på kroppen men fattar inget. Känner man av något vågar man ju knappt tro på att det kan vara något
    Ja men precis så är det ju. Och när man sen är gravid nojar och oroar man sig också och sen när bebisen är född så är det likadant. Denna ständiga oro över de små. Tänk att de börjar så tidigt. Känns som bästa sättet och beskriva det är ju längtan och kärleken efter ett barn. :) <3 hur skulle man annars orka? Men en sak är säkert det är värt allting man får gå igenom med illamående och foglossning och oro när man har sin vackra skatt i famnen sen. Det är något som är helt säkert :) <3 Iallafall enligt mig :)
  • Nystjärna
    Caylyn skrev 2015-05-23 22:34:27 följande:
    Finns nog ingen annan orsak till att man väljer att gå igenom allt det här. Hörde en gång att välja att bli förälder är att göra beslutet att låta ens hjärta vandra utanför kroppen
    Ja så är det ju faktiskt. Helt galet hur mycket man kan älska någon och innan man sett personen. <3 Min stora fundering är hur jag skall kunna älska någon lika mycket som min dotter vart finns den platsen. Jag älskar ju henne så otroligt mycket så ord inte räcker till men vet ju att nästa kommer jag älska precis lika mycket och platsen i hjärtat kommer och finnas där :)
  • Nystjärna

Tog detta testet förut idag vid 15. :) ser väldigt bra ut tycker jag :) vad säger ni om det? När borde jag ha äl då,idag eller imorgon? Brukar ju ha en cykel på 26-27 dagar så funderar på hur lång lutealfas jag har.

• Nystjärna
    Caylyn skrev 2015-05-24 16:59:05 följande:
    helt klart positivt :) äl är på g troligen inom 12-24 timmar.
    Så härligt :) äntligen men då räknar jag att äl är imorgon då :) då blir det äl dag 14 och och lutaelfas på ca 12 dagar då senaste cyklarna varit 26 dagar någon 27. var någon cykel som vart 23 dagar men då vart nästa 31 lång så jämnade ut sig. men vi myste i fredags och jag tänker absolut mysa idag och försöka få till tisdagen med. men det borde väl funka? kör ju på varannan dag vart sugen igår men inte sambon,vart kanske bra,lättare kanske och övertyga honom idag då :P hoppas vår dotter vill sova sen bara och inte blir övertrött. Vi gick upp sent så hon fick inte sova middag och vill gärna sova nu men mamma låter henne inte sova än :) Håll tummarna för att jag fixar att hålla henne vaken och att hon somnar lätt och smidigt sen :)
  • Nystjärna

ÄGGLOSSNING

17/5 knaappeen

18/5 Caylyn, malar87

18-19/5 aniroma

19/5 Brinkly

22/5 miamarina84, Desideri, Trett90

22-23/5 EliWe

23/5 gruvan

24-25/5 Nystjärna

25/5 kastrullen

26/5 waan

27/5 Fronten, lindakarlsson4380

29/5 Angdev, lillskrutten, Nirvie, Kvinna84a

30/5 Tr86

31/5 jeniii888, muuppeens

1/6 fsake

2/6 mkes, 

3-6/6 Maka94

4/6 sommarblomma1

5/6 natlin, Malin845

6/6 HardrockGoddess

6-7/6 Symetrical

7/6 linnsanbelle

BIM

1-2/6 knaappeen

2/6 Caylyn, Brinkly

3/6 miamarina84, Desideri

4/6 gruvan, Fian88

4-5/6 aniroma

5/6 Tett90, Desideri

6/6 sowe81

6-7/6 Nystjärna

7-8/6 Marie14

8/6 kastrullen, NellieMeja

9/6 waan, EliWe

10/6 Fronten, lindakarlsson4380

12/6 Angdev, Kvinna84a

13/6 Nirvie, Tr86

14/6 Jeniii88, muuppeens

16/6 fsake

17/6 mkes

18/6 sommarblomma1

19/6 natlin, Malin 845

20/6 HardrockGoddess, Maka94

22/6 linnsanbelle

• Nystjärna
    sowe81 skrev 2015-05-24 22:54:02 följande:
    Hoppas ni får till det. Känner igen det där med att passning när barnet sover. Våran dotter har börjat vägra sova i sin säng så vår naturliga plats för att ligga har försvunnit. Men kontoret fungerade bra det med idag
    Jodå hade en väldigt trött dotter som somnade på 10 min,så lyckades allt få till det :) Vet vad du menar ganska mycket så här också :) Så det funkar ibland med soffan också :p All sätt är bra utom de dåliga ;)
Svar på tråden BIM juni 2015