• KaffeTös

BIM juni 2015

Jag hoppar gärna in här (lite senare än alla andra hehe). BIM på torsdag. Tog ett test imorse på BIM-3 som var negativt. Undrar om det är helt kört då men vill hålla hoppet uppe.

Fick ett mf i januari, blev skrapad i februari och har nu försökt på nytt i 3mån. Känns dystert att det tar sån tid då jag blev gravid på första försöket sist men vet att folk har försökt väldigt länge så jag ska nog inte klaga ändå..

Har molvärk tillochfrån, smärtor i ljumsken ibland och uppsvälld mage, men det kan ju bero på att mensen är på väg.

Tänkte testa imorgon igen på BIM-2, någon mer som tänkt testa då? :)

• KaffeTös
    Tr86 skrev 2015-06-08 19:40:30 följande:

Jag fick läsa två gånger för jag trodde nästan det var jag själv som skrivit!

Jag plussade visserligen i början på februari, men fick sedan missfall i mitten på mars. Två skrapningar och nu fick jag precis mens nr 3 sedan dess. Så jävla tröttsamt.

Vi lyckades också på första försöket där i januari och därför trodde jag att vi var "optimalt" gjorda för varann eller nått.

Nu efter tredje "misslyckandet", eller iaf andra kan man säga då vi inte försökte oss på direkt efter missfallet, så känner jag mig helt hopplös.

Man SKA ju såklart inte det...Men eftersom det gick så fort sist så trodde jag att det skulle gå lika lätt sen igen..

Men smärtor i ljumsken hade jag också två månader efter missfallet. Vad kan det bero på? Aldrig haft det förut? Det började redan innan missfallet var ett faktum...

Jag testade i morse då, BIM-3, toknegativt. Så nu får vi väl köra på senare i juni igen...

Förstår att du kände igen dig för jäklar vad jag känner så igen mig i det du skrev också!

Mina ljumsksmärtor kom dock för tre dagar sedan ungefär och jag minns att jag hade det några dagar innan jag plussade sist, dock inte senare i graviditeten eller efter missfallet.

Detta är första månaden då jag känner att "det kan ha tagit sig" men eftersom testet imorse var negativt så känns det kört. Fick ett tydligt positivt på BIM-3 vid förra graviditeten så jag hade hoppats på ett lika fint svar idag men icke..
  • KaffeTös
    mkes skrev 2015-06-08 22:00:05 följande:

Plussade också i februari och fick missfall i mars! Också här på tredje försöket nu, som även det verkar ha gått åt helvete... Alla verkar plussa direkt efter missfall, så känns ju lite extra jobbigt när man nu gått förbi antalet försök det tog med förra graviditeten.

Håller med dig om att "alla" verkar plussa direkt efter missfall. En nära vän till mig och jag diskuterade barnlängtan när jag och sambon började försöka. Vi plussade snabbt och två veckor senare plussade min vän också. Fan va bra! Tänkte jag då vi så gärna ville följas åt under graviditeten. Sedan fick jag mitt missfall i januari och samma dag som jag skapades i februari fick jag ett samtal av min vän att hon fått missfall den dagen. Hon blev gravid innan första mensen igen efter missfallet och här sitter jag och väntar..

Jag glädjer mig över min fina vän som blev gravid så snabbt och alla andra som blir gravida. Jag skulle aldrig missunna någon något, men vissa dagar känns det jävligt tufft att det inte lyckas för oss.
  • KaffeTös
    Tr86 skrev 2015-06-09 07:26:00 följande:
    Det var samma här! Fick svagt positivt BIM-3 där i början av året. Ovh nu helt blankt.

Och precis dom du säger så trodde jag stt denna månaden gick vägen. Kände mig lixom lugn och rofylld i kroppen på nått vis. Förra månaden var jag mer stressad å hade lite småont till och från. Funderade på om det var graviditetstecken eller bara kroppen som inte hade läkt. Ja, graviditet var det isf inte...

Men då sitter vi verkligen i samma båt. Är det ditt första barn? När har du nästa ägglossning tror du? Vi får hålla tummarna för nytt plus i juli :)
    Jag tog ju ett test imorse på BIM-3 som var negativt. Men morgonens test kunde jag skymta ett streck på! Ska lägga in bilder här så får ni säga vad ni tror! Hoppas hoppas!
  • KaffeTös
    EliWe skrev 2015-06-09 09:17:50 följande:

Så, jag tog ett test imorse på BIM. Hade bara RFSU-test hemma (förutom cb.digital) och efter 5 min syntes en svaag svag skugga. men ändå tillräckligt för att jag ville offra ett cb-digital. Står framför testet och kollar på det, medan timglaset blinkade. sen dyker det upp "gravid 1-2"!!! jag kan inte riktigt fatta det, började gråta av glädje :)

Idag ska jag ner på stad för att köpa babysockor och ge till min man när han kommer från jobbet, blir en överraskning :)

På bilden så är rfsu-testet ca 30 min gammalt, och då syns strecket starkare

Grattis!! Om mitt test ovan visar sig stämma ska jag också överraska mannen med babysockar. De är ju så små och söta!
  • KaffeTös
    EliWe skrev 2015-06-09 09:50:48 följande:

Håller tummarna för dig! Vilket test hade du? RFSU är ju skitkassa. Står på de att from bim är de så säkra, men efter 5 min syntes knappt nåt alls!

Jag testade med testlagret. Har hört så mycket dåligt om RFSU, att de aldrig blir starka streck oavsett hur långt in i graviditeten du är. Ser du något ovan på mitt test? Är så orolig att det bara är ett spökstreck! :( Min vän såg dock strecket med blotta ögat omedelbart så jag hoppas ju att det verkligen är något men som sagt, man har ju hört massa om spök..

Har aldrig tidigare fått en antydan till streck, tillochmed igår var testet negativt så hoppet tändes idag med morgondagens test.

Vad har du för symptom?
  • KaffeTös
    EliWe skrev 2015-06-09 10:12:27 följande:

Jo, jag har också hört dåligt om RFSU, men då hade jag redan köpt de :/ testlagret ska vara bra :) men du är så tidig än, testa imorgon eller övermorgon för att få säkrare resultat. Men visst är det en antydan på ditt test! Men hade jag inte kunnat styrka mitt resultat med cb digital hade jag inte vågat bli glad :p

Min symptom är ömma bröst (sen 5 dagar tillbaka) och mensvärk (sen två dagar tillbaka). Annars inget alls.

Ja jag ska testa imorgon och i övermorgon (BIM då) och tänker ta ett digitalt OM testen blir starkare. Litar inte på mitt svaga så fortsätter testa de närmsta dagarna. Hurrar inte än men hoppas ju så innerligt!

Detta är första månaden (sen mitt ma i Jan/feb) som jag har symptom och känner att det kan ha tagit sig. Har haft molvärk, ont i ljumskarna och lite i ryggen sen några dagar tillbaka. Känner när jag anstränger mig att det drar lite i magen och sambon har kommenterat några gånger att "det kanske är något.."
  • KaffeTös
    Tr86 skrev 2015-06-09 13:12:34 följande:

Jaa! :)

Åh jag hoppas verkligen! Har du testat något mer?

Jag trodde det var kört igår när jag fick ett negativt test på BIM-3 men hoppet tändes litegrann iallafall efter dagens test!
  • KaffeTös

Efter mina svaga tester igår så tänkte jag att jag skulle få lite klarhet idag efter att ha testat med CB plus men jag blev då inte klokare.. Kan skymta svagt streck på de med men man har ju hört ganska mycket om spök på cb plus. 

Vad tror ni? 

Svar på tråden BIM juni 2015