• Maka94

BIM juni 2015

Fick idag mensen 4dagar sen. Hoppar därför in här, det blir vårt andra försök med vårt första barn. Eftersom min annars väldigt regelbundna mens gjorde ett litet hopp nu. Så är jag inte helt säkert på ÄL och BIM i juni. Men jag tror att ÄL ligger någonstans 3-6/6 och BIM 20/6 :)

• Maka94

När man får höra att ytterligare två nära vänner ska ha barn, så känns allt såå långt borta! Ikväll är det jag och soffan, måste få släppa ut lite tårar. Visst vi har bara hunnit med ett försök, men efter att ha haft längtan i över ett år så känns det redan som att det tagit så lång tid. Alla tankar plus en sjuhelsikes mensvärk förtillfället gör att jag helst vill gömma mig fram till Vi får plussa :(

• Maka94
    Desideri skrev 2015-05-21 19:29:59 följande:

Usch vet hur det känns. Visst vi är på första försöket ännu men har väntat in sambon sen i sommars och under tiden har många av mina närmaste vänner blivit gravida och även de jag var föräldralediga med med dottern väntar barn igen. Bara jag kvar känns det som. Många kvällar jag bara viljat gräva ner mig och skita i allt för att det är jobbigt. Speciellt om det är vänner eller så som verkligen inte planerat barn och tom sagt att de absolut inte ska ha fler. Då har jag tagit det jättehårt för jag vill ju, jag vill som sjutton och det känns så orättvist att jag måste vänta.. Jobbiga känslor!

Just den där meningen "det var inte planerat" må ju vara den värsta,
  • Maka94

Åh! En av mina nyfunna vänner som har en son på snart tre månader är en utav två som vet att vi försöker. Hon vet även att vårt första försök blev misslyckat och ville pigga upp mig. Hon frågade om jag ville passa han några dagar under närmsta veckorna då hon ska på heldagsmöten. "då kan ni ju passa på att träna på riktigt, och låtsas att ni har en egen för en dag"

• Maka94

Börjar se slutet på den hemska mensen, haft en mysdag på stan med en kompis och haft en massa trevligt tjejsnack. Hon är en av dom som vet att vi försöker och har själv en son på ett år. Hon är lika lyrisk som jag var när dom berättade att dom skulle ha barn. Och det känns sååå mysigt:) Längtar efter ÄL nu :)

• Maka94

Vi har nu på påbörjat vårt andra försök. Sambon tyckte vi skulle börja i tid, inte ÄL fören om ca 1,5vecka men skulle den råka vara tidig så missar vi iallafall inte den.

• Maka94

Kroppen spökar. Har alltid mens i tre dagar. Igår var den fjärde och jag var helt fri. Nu på eftermiddagen började det blöda igen.. Vet inte vad som händer..

• Maka94

Imorogn ska jag var barnvakt till en 2månaders bebis heela dagen. Ska möta upp dom tidigt imorgon. Ser framemot det så mycket. Försökt sova i snart två timmar, men nä, jag kan inte :P jag är så förväntansfull över morgondagen. Och fick en tanke att när man väl är gravid, att sista dagarna innan BF kommer vara såhär..

• Maka94

Vi har påbörjat försök nr 2 i helgen, beräknad ÄL någon gång under den här veckan. Håller tummarna :)

• Maka94

Enligt alla mina appar ska jag ha haft ÄL nu nån av dagarna som varit. I torsdags kände jag mig svälld ich lite smärta. Men inte samma kraftiga ÄLsmärta som jag brukar ha. Antingen så blev det en lindrigare variant eller så har jag helt enkelt en sen ÄL den här månaden..

Svar på tråden BIM juni 2015