Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM juni 2015

linnsanbelle skrev 2015-06-09 11:29:37 följande:
    Nej va segt, men det ska nog inte vara några problem ändå vet du <3 ägget kan fästa redan efter tre dagar :)
    www.mammaprat.blogg.se - JUST NU! TÄVLING, VINN "BLI GRAVID"-KIT OCH MYCKET MER, TÄVLINGEN AVSLUTAS 14 JUNI
    Precis som jag Meli09, men mitt ägg lyckades tydligen ändå fästa!
    Ett tips är att köpa progesterall att smörja med mellan äl och bim. Hjälper många att dra ut den fasen så att den bli längre.
  • Symetrical
    Meli09 skrev 2015-06-09 15:22:04 följande:
    Okej, hur funkar den krämen? Hur länge kan den fördröja lutealfasen? Fick du använda den eller lyckades ni ändå?
    Man smörjer in den morgon och kväll på varierande ställen där man har tunn hud (typ handleder, armveck, knäveck, hals mm) mellan äl och mens. Många kan förlänga lutealfasen med flera dagar! För mig funkade det inte de första två gångerna, men det tror jag berodde på att jag hade missuppfattat det, så jag smörjde på samma ställe varje gång och då har huden svårare att absorbera krämen. Den här månaden när jag skiftade ställe varje gång vart jag gravid. Nu verkar jag dock ha ett missfall på g, men det har knappast med krämen att göra. Hört om många som haft flera tidiga MF bakom sig som den också har hjälpt, då dessa ofta beror på progesteronbrist i kroppen och då hjälper det att tillföra mer.
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-06-09 16:39:17 följande:

Hej!

Har en fråga, jag har stickningar högt upp i magen (runt naveln) och även nere i magen. Men kan väl ändå inte vara ett tidigt tecken? Är äl +4.

Detta kan nog min kära partner in crime mkes svara på! Hon hade exakt så på äl+4 när hon vart gravid nu sist, så hon sätter likamedtecken mellan stickningar i livmodern och graviditet numera!
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-06-09 23:41:32 följande:

ÄL igår, idag eller imorgon. Kunde inte testa förrän idag :D ÄL-symptomen fortsätter...molvärk vid naveln, ömma bröst...o ja..lite mindre flytningar än igår :)

Tajmat in med sex i helgen och igår.

Så..eh... BIM efter midsommar! :)

phpJVpQGw69834.jpg

Åh, äntligen babe!!!!
    Kolla idag också då och se om det ökat eller minskat i styrka. Blir inte mycket festande på midsommar för din del då!? Eller tänker du testa innan?!?
  • Symetrical
    mammaA93 skrev 2015-06-10 16:06:40 följande:

10 dagar sedan äl och illamåendet ökar.. Sambon fick ta barnen i dagis för jag inte kom ur sängen, så är jag nu gravid så verkar det bli en helvetesgraviditet precis som med mina andra två barn, kul!

När tror ni att jag kan ta gravtest? 10 dagar sedan äl som sagt, BIM är ju egentligen inte förens 19/6 men äl kom en vecka tidigare än vad den skulle ha gjort på min uträkning så är lite förvirrad..

Du borde kunna testa med känsligt test redan imorgon, men såklart går det inte att lita helt på det, i det fall det visar sig vara negativt. Kan ju bero på att det är för tidigt. Dock tänker jag att om du redan har så mycket symptom lär hcg vara högt nog för att ge utslag på ett gravtest.
  • Symetrical
    skepparbarn skrev 2015-06-10 14:21:49 följande:

Vad säger ni? Kan jag räkna det översta som positivt? Dag 19 idah så det blev en sen ägglossning. Men något ska det ju alltid vara. Fick ju mensen som klockverk en månad efter förlossningen men blödde sparsamt (knappt alld) i flera dagar. Kanske har räknat mensens första dag lite väl tidigt.

phptCaS2b84320.jpg

Det kan du absolut! Det är ju svagt, men kontrollstrecket är ju lika svagt och det är ju den korrelationen som är viktigast.
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-06-10 22:48:21 följande:
    Oh jaa! Som jag längtat! <3 Jag fick betydligt svagare test imorse och senare mot kvällen så hade troligtvis äggsläpp igår/idag ;) tempen har gått upp, inte mycket men får se om den stiger något imorrn :) Mina nipples gör sjukt ont!! Kan knappt ha bh på mig :S

Inget festande för min del på midsommar! Väldigt frestande men nu vågar jag faktiskt inte, haha. Jag tänkte ta ett graviditetstest efter midsommar (om mensen inte dyker upp) men ja, jag kan ju "råka" testa lite innan också, haha! :)
    Det förstår jag verkligen! Är så glad för din skull. Förstår verkligen känslan när äggfanskapet ÄNTLIGEN släpper sargen, liksom! Men då borde du ju haft äl i tisdags eller absolut senast igår, vilket innebär att midsommar blir äl +9-10. Du förstår nog vart jag vill komma..!?
    Vilken cd är du på nu?
  • Symetrical
    sladda skrev 2015-06-11 08:14:23 följande:

phpfCRdEK80093.jpg

Testar igen att lägga upp gårdagens test.

Klart positivt!
  • Symetrical
    KaffeTös skrev 2015-06-11 08:44:30 följande:

Mina svaga tester de senaste dagarna får räknas som spök då mensen kom med besked imorse. Tråkigt. Jag var så säker på att testen skulle bli starkare. Bara att ta nya tag då :(

Jag fick ju "mens", som visade sig vara en kraftig genombrottsblödning, så kan vara en idé att testa om ett par dagar igen. Har du bim idag, eller?
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-06-11 06:37:05 följande:
    Ja jag tippar på att ägget släppte i början av veckan :) Nu är jag på CD43. Förra gången hade jag ÄL på CD45 :)

Haha, Ja det blir svårt att i n t e testa sig nästa helg! :p Nu börjar ju den jobbiga tiden med att leta tecken på graviditet :p ska försöka tänka på annat. Försöööka ;)
    Men hörru! För oss som jobbar äl typ en månad senare än alla andra är väl ändå tiden mellan äl och mens betydligt mer skonsam!? Då har man i alla fall en säker dag att gå på!
    Du har inte funderat på att börja med letrozol eller liknande för att stimulera follikelfasen och få tidigare äl..?
Svar på tråden BIM juni 2015