Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM juni 2015

Malin 845 skrev 2015-06-20 21:55:19 följande:
    Haha menade ju såklart att jag hoppas att det är en bebis i magen ???? inte tvärtom :P såg att det blev lite fel! Tar du äl tester? Blödde du mycket när du fick MF? Gjorde det väldigt ont?

Ursäkta för alla frågor men det är något jag aldrig upplevt men är ändå en oro jag har.. Lycka till! Håller tummarna för dig med! :)
    Hahaha. Förstod att det var det du menade, raring!
    Tänker börja med äl-tester i nästa vecka om inte äl-känningarna dyker upp annars. (Känner i vanliga fall av min äl nästan löjligt tydligt, så brukar vara svår att missa, men tänker att det kanske är annorlunda efter MF!?)
    Jag blödde rejält mycket (typ dubbelt så mycket som min vanliga mens) i knappt ett dygn och hade som kraftig mensvärk. Visste ju inte ens att det var ett MF eftersom jag inte hade en tanke på att jag var gravid. Dock var jag ju bara i v 4+2 typ, så får man senare är det säkert betydligt värre... :-/
    Sen har jag småskvätt lite blod fram tills för typ en vecka sedan, så för en gångs skull hoppas jag på att äl inte dyker upp alltför tidigt, så att slemhinnan hinner byggas upp ordentligt först.
    Hur ligger din temp idag? Ingen mens än?
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-06-21 13:29:04 följande:
    Haha man är lite seg i huvudet när man jobbar natt ;)

Ja jag känner min äl väldigt lätt med, men kan ju vara så att vi inte hann planera in nog med gånger mys så det tog sig..
    Stackare! Hoppas du slipper fler MF! Håller tummarna för dig!
    Tempen är på 36,6 nu när jag vaknade, ingen mens än och negativt test :(

phpk5f09023224.jpg
    Åh, så segt! Och nu är du på äl +?
    Tänker att du kanske har tempdipp nu för att ägget fäster. Men kanske lite sent..? Fortsätter hålla tummarna i alla fall.
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-06-21 16:24:55 följande:
    Men nej vad synd!! :( vi får ta nya tag nästa månad båda två då :( vi syns med all säkerhet i juli tråden.. Lycka till!
    Jag väntar på er där, darlings!
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-06-21 18:02:48 följande:

Har en liten fråga!

Förra månaden var mensen sen så jag fick den på dag 39. Betyder det då att min äl kanske inte var den dagen jag trodde nu då? Kan det vara så denna månaden med att jag har 39 dagars cykel? Hade starka äl känningar samt vattniga flytningar (ursäkta för infon) den 4/6 och 5/6 så är 99% säker på att äl var då. Men är det något fel när cykeln på mig är så? Kan det påverka att man inte vet när man är fertil? Har länge haft cykel på 28 dagar, +- någon dag. Vad är "normalt"? Eller är det stress som påverkar?

Tror absolut att stress kan påverka en hel massa! För mig har den rubbat cykeln helt. Inte stress över att bli gravid (än!!!) men allmän stress som en typisk heltidsarbetande, aningen överpresterande småbarnsförälder kan lida av.
    Men om du aldrig varit gravid innan kan du ju vara en "låghormonare" där gravtestet inte ger utslag förrän flera dagar efter bim. Keeping my fingers crossed!
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-06-21 18:16:09 följande:
    Åh vad du är go! :D

Jag inväntar mensen här, såg du det jag skrev nyss med att cykeln var 39 dagar förra månaden? Kan du sånt? :)
    Hahaha. Synk!!
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-06-21 16:35:47 följande:

Mensen är på gång här med :( Spottings i tre dar (rosa och nu levrat blod), neg gravtest och fortfarande temp över 36.65-36.70. Vi försökte verkligen den här månaden :( Känner mig allmänt nere just nu.

Mög, röv och helvete! Är typ fly förbannad å dina vägar (och samtidigt lite hemligt glad över att få över dig till juli-tråden!) :-*
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-06-21 18:26:03 följande:
    Ja klart det påverkar, har jag mycket oro eller mår dåligt så får jag inte min mens.. Jaha du har barn innan? :) hur gammal är du? :)
    Jo möjligtvis men är ju på bim+2 så borde gett utslag nu :(. Antagligen så ser jag ett streck som inte finns :(. Hoppas!! :)
    Hahahaha bra synkat ;)
    Japp, har min lille bästis här hemma på snart 2,5 år. <3 Själv är jag 31 och sambon 33. Varit tillsammans i 4 år nu.

Men du! Om du ser något finns där kanske något..!? Är det billiga test du kör med, eller?
    Hur ligger tempen nu jämfört med innan? Har du någon graf från nån app du kan slänga in här, så att vi kan analysera den? :-P
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-06-21 18:52:02 följande:
    Vad kul! :)

Alltså jag tycker att jag såg en minimal skugga, men sambon säger: nej är inget där! Kan vara att jag ser något som inte finns.. :( Ja testlagrets stavtester.
    Använder mig av natural cycles så lägger in min graf :) tempen har gått upp! 36,99 ( är en termometer med två decimaler) phpRuUqL646850.jpg
    Gud vad nc är svår att läsa av! Ser dock ut som att tempen legat ganska lågt ett bra tag..? Är appen säker på att du hade äl?
  • Symetrical
    Jullan1989 skrev 2015-06-22 02:05:24 följande:

Enligt min mens app är bim runt 30/7 fast en annan visar att den skulle ha börjat för två dagar sedan.. Så gjorde jag ett test bara för att...

phpmH3bTn88486.jpg

Vad tror ni? Brukar det vara spökstreck på dessa?

Definitivt positivt! För starkt för spök, skulle jag säga! Grattis!
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-06-21 19:48:13 följande:

Hej alla, varit borta och missat 337 inlägg, haha! Ni kan väl uppdatera mig!?
    Någon annan som har bim i dagarna? Jag har bara 5 dagar kvar men inga symptom, känns precis som tidigare månader så räkna med mens!

www.mammaprat.blogg.se - Följ min resa mot ett plus och min vän genom hela graviditeten
    Välkommen hem! Vi har saknat dig! När blir första testet då? Innan, på eller efter bim?
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-06-22 18:31:21 följande:
    Tack, har hunnit uppdaterat mig om att det var ett missfall för dig i alla fall, HOPPAS det tar sig denna månaden då, men det är jag säker på ! smile1.gif
    Hade du några symtom du försöker ta mig dig att överanalysera till denna månade?

Jag tänkte faktiskt vänta ut mensen... :P Åker på utlandssemester på torsdag och bim på fredag så får ta med både tamponger och gravtest :P
    För bekvämlighetensskull kanske jag testar på fredag morgon (bimdagen) för att veta om jag ska sätta i en tampong innan stranden eller inte, men jag får se..
    Nu plussade jag ju inte förra månaden men jag tyckte att det var kul att bara vänta o titta i trosan o tänka "yes, ingen mens!"... Men vi får se:P inte innan bim i alla fall... När har du bim?
    Jullan1989 skrev 2015-06-22 02:05:24 följande:

Enligt min mens app är bim runt 30/7 fast en annan visar att den skulle ha börjat för två dagar sedan.. Så gjorde jag ett test bara för att...

Vad tror ni? Brukar det vara spökstreck på dessa?

Grattis!! :)Grattis! :)

www.mammaprat.blogg.se - Följ min resa mot ett plus och min vän genom hela graviditeten
    Åh, så spännande! Håller tummarna för dig!

Jag kände mycket ilningar och stickande i magen. Sen fick jag även blödande tandkött (hade det med sonen också) och lite åksjukekänsla. Detta kom dock efter bim, så svårt att veta! Antecknat allt i detalj, så lär väl bli till att analysera sönder det sen när äl var infunnit sig!
    Hoppas att den dyker upp inom en vecka, men med min kropp vet man aldrig! Bil borde då rimligtvis bli i början/mitten av juli. Återstår att se när nedsläppet behagar ske!
  • Symetrical
    GlitterLina skrev 2015-06-22 21:46:40 följande:

Grattis till alla ni som plussat :) & såklart lycka till ni som väntar på plus.

Kan ni hjälpa mig förklara. Har inte hört ordet uppklarning förut.
    Vad har ni för erfarenheter vid en uppklarning? Jag va på gyn i förmiddags & gjorde undersökning med vul. Jag har Bim om ca 2 dar. Gjorde tidigt i morse ett gravtest som visade negativt.. På gyn säger hon glatt, :) här kan nog va något.. Hon säger att hon ser en uppklarning. Att det kan troligtvis va början till en graviditet väldig tidig kanske v 4.. Så bara att avvakta å se vad som sker..
    Vill gärna höra av andra som vart me om detta förut.. Vad hände sen? Blev det en riktig graviditet eller kom det blödning?
    Tacksam för svar.

Jag har en kompis som fick höra det när hon var på vul på äl +4 bara och sen plussade hon (svagt!) 4-5 dagar senare.
    Låter lovande! Håller tummarna för att det blir samma för dig!
  • Symetrical
    GlitterLina skrev 2015-06-24 09:58:51 följande:

Skulle ha mens idag! kan inte fatta att det e sant!Jag e gravid :) Trots bara en äggledare! phpxX9Omx45653.jpg

Åh, stort grattis!
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-06-24 22:40:07 följande:
    åh va kul :D jag ska nog testa imorgon, hoppas jag joinar dig!
    Åh, så spännande! Uppdatera oss asap!
  • Symetrical
    TouchOfRed skrev 2015-06-27 08:29:34 följande:

Äntligen! Solig Tog oss 14 månader och bantning (-11 kg) innan vi fick det första plusset som sorgligt nog slutade i mf v.8. Och nu, 4 försök senare, får vi äntligen ett plus igen! Hoppas verkligen det lilla fröet vill stanna kvar den här gången!

Riktigt bra jobbat! Grattis!
  • Symetrical
    lillskrutten skrev 2015-07-02 13:02:18 följande:

Hur hittar jag juli tråden?

Den heter "vi med bim i juli"
    Välkommen!
Svar på tråden BIM juni 2015