• Malin 845

BIM juni 2015

Symetrical skrev 2015-06-21 19:27:34 följande:
    Gud vad nc är svår att läsa av! Ser dock ut som att tempen legat ganska lågt ett bra tag..? Är appen säker på att du hade äl? smile3.gif
    Ja lätt är det inte! Den visade äl den 5/6. Kan se om jag kan lägga upp det!
  • Malin 845
    Malin 845 skrev 2015-06-21 19:30:04 följande:
    Ja lätt är det inte! Den visade äl den 5/6. Kan se om jag kan lägga upp det!
    Hmm kan inte kolla bakåt på förra cykeln i NC... Ska ringa bm imorgon, måste få veta. :(
  • Malin 845
    Det vackraste skrev 2015-06-21 19:34:58 följande:
    Cykler över 35 dagar kan betyda att ingen äl skett, eller så har äl kommit sent i cykeln. Troligtvis runt dag 25 nånting om cykeln var 39 dgr lång. Om denna cykel också är över 35 dgr kan du kontakta gynekolog och säga som det är att ni försöker bli gravida och att du har ovanligt långa cykler. Ibland beror det på pco och då kan man få enkel hjälp som ökar chansen. :) Men man kan också få enstaka långa cykler och vissa utan äl.
    Ska ringa bm imorgon och prata om det. Samt om jag är gravid nu eller ej, då mensen inte verkar komma.. Men pco gör det väl svårare att bli gravid?

Tack för svar :)
  • Malin 845
    soofa skrev 2015-06-21 20:02:51 följande:
    Bilden du la upp, är det på din aktuella cykel? För på den är ju ingen ägglossning utmärkt så det kanske är så att du var utan ägglossning den här månaden..
    Alltså nej det är förra jag hade :) denna var det något förhöjt på äl dagen som visades på NC. Men ska kontakta bm för säkerhets skull så jag vet om jag har äl eller inte. Kände av min äl den 5/6 så jag vet att jag hade äl då :)
  • Malin 845
    soofa skrev 2015-06-21 20:10:28 följande:
    Okej, då är jag med. Glad
    Ja :) jag känner tydligt av att det molnar o sen de vattniga flytningarna vid äl :) hur går det för dig? :)
  • Malin 845
    soofa skrev 2015-06-21 21:19:10 följande:
    Jadu, jag är mittemellan äl och bim. Jag har nio dagar kvar till bim så jag håller på och överanalyserar temp, symtom osv. ;)
    Spännande :) önskar dig stort lycka till! :)
  • Malin 845
    Maka94 skrev 2015-06-23 20:58:26 följande:

Igår var min sambo med i en trafikolycka, han klarade sig med änglavakt och bilen blev en skrothög. Skakiga dagar och en massa oro. Så tacksam att jag inte plussade den här månaden.. Ibland så bara faller allt på plats. Sambon sa precis "tänk om vi hade plussat, då hade kanske inte jag levt. Jag kanske fick en andra chans istället för att det skulle bli en liten bebis" tårarna bara rinner, skakar och är så chockad. Nu ska vi försöka samla ihop oss, leta en ny bil. Vi som hade sett framemot att ha bebis och vagn i den här bilen. I helgen åker vi på hotellweekend ich sen hoppas jag att psyket klarar av försök nr 3 i juli. Kram på er!

Oj herregud! Vilken tur att han hade änglavakt!!! Stor kram till er båda!! <3
  • Malin 845

Bim +5 och här händer det inget alls. Gravtest i morse som det kan ha varit en spökskugga på.. Är nog bara jag som så gärna vill ha ett plus :(. Inväntar mensen :(

Hur går det för er andra?

• Malin 845
    sommarblomma1 skrev 2015-06-24 17:33:26 följande:
    Jag gick precis som dig och fick blanka test men ingen mens. Den kom dock igår på dag 40 så det är bara att vänta på nästa äl. Men det är segt med långa cykler och när kroppen inte alls vill samarbeta
    Hej!

Ja förra månaden hade jag en cykel på 39 dagar, dock äl på dag 14 eller 15 efter mensen som vanligt men tog väldigt lång tid att få mensen. Bm berättade att jag kanske har äl känningarna långt innan äl, eller att jag har långt mellan äl och mens. Men iallafall så räknar jag med mensen snart. Vi får hoppas att juli är våran månad! :)
  • Malin 845
    sommarblomma1 skrev 2015-06-24 19:07:19 följande:
    Testade du men ältester så du vet med säkerhet att den var då? Annars låter det som en väldigt lång lutealfas och den brukar ju vara konstant. Jag hade med 39 dagar förra månaden men har alltid en lutealfas på 14 dagar. Denna månad trodde jag att äl var flera dagar tidigare men tog visst fel på några dagar trots rikliga älflytningar så har med ganska tydliga symptom ett tag innan.

Denna månad kör jag med tester så att den inte går att missa :)
    Nej men jag hade värk, vattniga flytningar precis som tidigare när jag haft det. Men är äl testerna tillförlitliga? Jag brukar ha 28 dagars cykel, slutade med P plåster i april, så kan ju vara att kroppen fortfarande stabiliserar sig.. Kan du tipsa om bra äl tester? Köper stavtester med gravtest men blir ju så dyrt.. Oj så äl flytningarna kan komma innan äl?
    Lycka till! :)
Svar på tråden BIM juni 2015