• Anonym (Nicke)

Stilla min nyfikenhet! Har du jobb, arbetslös, mammaledig mm.

Jag är lite nyfiken över vad det är för personer som rör sig här på FL. Skriv din sysselsättning, ålder och kön. Kul för alla att ta del av.

• Svar på tråden Stilla min nyfikenhet! Har du jobb, arbetslös, mammaledig mm.
  • lövet2

Jag är egentligen sjukskriven, men eftersom jag inte har någon SGI, så söker jag jobb och tar kortare vikariat. Kvinna 50 år.

• Lollan1

Kvinna, 25, huvudsysslan är studier, även tre extrajobb vid sidan av.

• Anonym (Nicke)

66 som läst inlägget men inte svarat! Tråden är anonym!

• Aniiee

Jag är sjukskriven. När jag kom reggade mig var jag heltidsarbetande som konsult. När jag hittade till sidan (läste på sidan i över två år innan jag reggade mig) var jag hopp-student och mångsysslare, utomlands, och funderade på var jag skulle slå mig ner någonstans efter studierna.

Jag är 30, kei.

Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • bastardized

Man 40-bast.

Jobbar numera för ett Danskt företag som konsult, konstruktör, säljare samt projektledare för en viss och lite ovanlig typ av tillverkningsanläggningar. Rörigt CV med andra ord... Hela klotet är min arbetsplats och relativt få nätter spenderas i den egna sängen på gott och ont. Men har fått se och uppleva otroligt mycket.

• MEE83

Jag är 31 år, 32 senare i år, man, ganska nybliven förstagångspappa, pluggade på HHS, jobbar mot de finansiella marknaderna, finansvalp, finansnisse, kalla det vad du vill, handlar med finansiella instrument, S&T. Det finns väl en del fördomar och även en del sanningar som kanske inte alltid är så positiva, men det är högt tempo och utvecklande, det gäller att prestera på topp, vilket också avspeglas på den ersättning du erhåller, det är högavkastande, presterar man dessutom bra, så är det väldigt högavkastande. 

I framtiden kanske jag skulle vilja jobba mer i en affärsgenererande roll dock.  

För att citera min fd chef, Frans Lindelöw.

Du är tvungen att vara väldigt bestämd i ditt ledarskap i en sådan bonusdriven kultur. Där alla bara är ute efter egen vinning. Visar du minsta svaghet äter de upp dig.

Han fick kicken 2012.

• Anonym (Civilingenjören)

26 år på torsdag, kvinna, civilingenjör inom konstruktion och produktutveckling. Bor med sambo och hund i litet radhus i liten ort, gifter oss i höst :)

• Anonym (Resa)

Jag är kvinna, 30 år och jobbar på en barnrättsorganisation. Har en sambo sedan flera år tillbaka och vill skaffa barn inom de närmaste åren. :)

Svar på tråden Stilla min nyfikenhet! Har du jobb, arbetslös, mammaledig mm.