Inlägg från: verklighetsförmedlingen |Visa alla inlägg
  • verklighetsförmedlingen

Du med hbtq-, bdsm- eller polyläggning, vad har du mött för bemötande i samhället då du blivit öppen med hur du är?

Schnaa skrev 2015-05-18 10:44:17 följande:

Jag säger i princip ingenting öht om mina intima relationer till andra IRL/muntligen. Såvida inte jag får frågan och det har ju hänt. Reaktionerna har varit milda och nyfikna vad jag minns just nu eller så har jag inte studerat dem tillräckligt noga. Vad det gäller bdsm har jag inget som helst behov av att komma ut då det aldrig är något som syns eller märks för andra. Reaktionerna har varit få med andra ord.

Tur att jag läste igenom inläggen innan jag skrev något väldigt snarlikt det som redan skrivits av Schnaa.

Mitt liv har alltid kantats av bdsm men det är inget jag känt en längtan till att skrika ifrån hustaken. Jag är väldigt mycket Dom men ser ingen njutning i att leva den livsstilen. Kvinnorna jag träffat genom åren har inte heller satt en rubrik på det sätt de tillåtit mig ta dem. De har endast njutit av lekarna samt tyckt att jag var påhittig, typ.

Men visst, jag har lärt mig att se vilka kvinnor som kan hantera min sorts sexualitet. De har oftast varit väldigt starka mentalt samt innehaft mycket integritet. Fört sig väldigt kvinnligt. Min sista, ev. tillsynes självförhärliga, harang skrev jag endast för att visa på att de som uppskattar bdsm hittar varandra oavsett. Dvs om man är lite inkännande och observant.
    j a d e d skrev 2015-05-18 16:57:14 följande:

Dvs man är fullständigt "normal" även om man inte tillhör normen.

Hear hear!!

Ja även anabolakillen. Han är normal. Det hör liksom till att rebellera emot sådant som man upplever som konstigt, eller i hans fall, ej förstår. Men han är normal. Speciellt ifall han får vistas i en, för honom, begriplig kontext. Typ på en finlandsfärja.

I'm just taking a piss, anabolakillen. Men jag måste tillstå att jag blev besviken på att han bad om ursäkt tidigare. Det enda värre än ett troll är ett färskt samt oraffinerat sådant.
    j a d e d skrev 2015-05-18 17:42:06 följande:

Bad han om ursäkt?

Ja! Helt så, orutinerat klumpigt men ändå en ursäkt. Något om att han inte hade förstått att någon i tråden var tjej. Trollen var bättre samt roligare förr. Slogs nästan alltid uppåt dessutom.

Jag förstår vad du går igenom. Så så, huvudet mellan knäna. Djupare. Drick detta vattnet när det slutat snurra. Så så..

j a d e d skrev 2015-05-18 18:00:41 följande:

Kan inte fatta att jag missade detta.

Herrn i unform skrev 2015-05-18 18:22:34 följande:

Jahaa...nejnejnej.....det var inte alls det ursäkten handlade om. Den var riktad till Anonym(L) då jag hade kommenterat till Anabolakillen där jag råkade förutsätta att Anonym(L), som han hoppade på med att låta han och hans "killar på gymmet" förgripa sig på Anonym(L). Då Anabolakillen har gjort samma hot förr i andra trådar (även mot mig) så råkade jag förutsätta att Anonym(L) var manlig skribent.

Jag och Anabolakillen är INTE samma trådskrivare. Absolut inte, jag är så långt från denna persons homofobiska uttalanden som det går. 

Dock har någon anmält/tagit bort de inläggen som fanns innan min ursäkt.Hjälp? :D

Jag har läst det 2 gånger och ser inte hur våra två förklaringar går emot varandra? Min version var endast lite mer komprimerad. Men hey, det är bara bra med övertydlighet i dessa tider. Vad jag kan utröna ifrån din text är att du är Anonym(L) samt att Anabolakillen är en tjej. Att jag inte är en man bestrider jag å det grövsta.
    j a d e d skrev 2015-05-18 18:52:39 följande:

Well man heter ju inte verklighetsförmedlingen för intet.

Ler med hela ansiktet. Så pass brett att det syns igenom mitt högst manliga skägg.
    j a d e d skrev 2015-05-18 19:07:22 följande:

Ett riktigt praktskägg mao. Låter oerhört seriöst.

Det är ett seriöst skägg. Jag blir pekad på ofta. Jag låter det ske då det inte är fult att peka på skägg.
Svar på tråden Du med hbtq-, bdsm- eller polyläggning, vad har du mött för bemötande i samhället då du blivit öppen med hur du är?