Du med hbtq-, bdsm- eller polyläggning, vad har du mött för bemötande i samhället då du blivit öppen med hur du är?
Jag tycker att jag blir bemött mycket väl nästan alltid. Skulle väl säga att jag möter välvilja men mest en viss typ av lystenhet faktiskt, som i sig kan vara lite ansträngande om jag inte är på rätt humör. Nu är jag inte uttalat bi men jag döljer det inte så värst mycket alltid, jag bara är liksom så det brukar flirtas och skämtas rätt friskt stundtals med mig :) Det mest negativa är egentligen det att jag i rätt(fel?) sällskap kan bli till någon slags kittlande underhållning, vilket ju knappast är det enda jag är. Killarna flirtar och skämtar om att den och den tjejen tycker att jag är het och tjejerna, de som inte är mina mkt straighta kompisar gör lite detsamma och är på hugget. Det är ju safe att göra så mot ngn av samma kön tydligen när man har ett förhållande.
Sedan finns det väl någon som inte tycker att det är kul, om det är just bitemat. Jag själv brukar bromsa och lite markera var gränsen går men eftersom jag är en flirtis så händer det väl inte jämt.