Inlägg från: Anonym (Pinni) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pinni)

Du med hbtq-, bdsm- eller polyläggning, vad har du mött för bemötande i samhället då du blivit öppen med hur du är?

De flesta antar väl att jag är straight då ingen varken frågar eller antyder. Men vänner har inte brytt sig alls.
     Men däremot är det svårare att bli accepterad och förstådd att inte vara helt monogam, vet ej vad jag är, men hade inget problem som singel att vara med fler samtidigt och ville ha ett öppet förhållande, blev tyvärr inte så. 
     Det är bara de som själva är lagda så som förstår, fast de däremot döms man för när man lever monogamt, medan de monogama tycker man är slampig och lösaktid, tror att man har problem, uppmärksamhetssökande osv. 
     Så nja, på den punkten är det svårt att bli accepterad av någon, då jag känner mig blandad.

Men sen börjar jag känna mig, eller tro, att jag är nog mer homo än bi trots allt, men kan ju inte komma ut då jag lever i ett heterosexuellt, monogamt förhållande och är inte redo att ta mig ur det. Men det är svårt... när jag egentligen är raka motsatsen. Ville bara bli normal, och duktig, you know. Fick aldrig någon tjej och var för feg.
     Nu hade jag kunnat komma ut vilken dag som helst, bara jag var singel... Vilket inte är lätt i dagsläget. (Har barn och lägenhet tillsammans, arbetssökande m.m.)

Svar på tråden Du med hbtq-, bdsm- eller polyläggning, vad har du mött för bemötande i samhället då du blivit öppen med hur du är?