Inlägg från: Oliven2011 |Visa alla inlägg
  • Oliven2011

Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!

Ska göra vul nästa vecka så blir typ v6/7 nånting enligt min uträkning.

• Oliven2011

N

Fsake skrev 2015-06-21 20:10:41 följande:

Nu är det inte långt kvar till äl. Har äl flytningar och ska ta ältest ikväll. Har myst fre och ska ikväll ev imorgon. Sen åker maken bort en vecka så hoppas det räcker om äl är på tisdag.

Spännande. Är äl på tisdag verkar ni ju ha passat in helt rätt!

Misslina: kul att ni skabörja på allvar. Så spännande resa.
  • Oliven2011
    Bodrum skrev 2015-06-23 15:05:50 följande:

Håller också tummarna! Jag ska också göra VUL imorgon, men tyvärr är jag ju rätt säker på att det kommer visa MA. Ditt kommer dock säkert se jättebra ut, puttar all tur jag kan åt ditt håll!

Jag hoppas såklart att allt kommer att gå bra imorgon. För dig också...:). Med tanke på dina turer upp o ner kan vad som helst inträffa ;). Håller tummarna för en frisk graviditet för oss båda.
  • Oliven2011

Så nu har vi varit på vul och som jag misstänkte var nog äl två v sen och därmed är jag väldigt tidigt gången. Vi kunde se ett litet hjärta men inte mäta. Troligtvis i v 6+0 idag. Ska på inskrivning den 7/7 och då ska vi även göra vul för att följa upp o se så det växer.

• Oliven2011

Bodrum: trist :(. Men förstår samtidigt att det kan vara bra att börja om nu när det har varit som det har. Du ska se att efter sommardrinkarna kommer en fin liten bebis :).

Fsake: man vet aldrig med de där simmarna. Vissa är segluvade o kanske nån hänger sig kvar i väntan på äl :). Hålker tummarna!

Det känns jätteskönt att man ändå kunde se ett pulserande hjärta idag även om bm var väldigt försiktig i sina konstateranden ;).

• Oliven2011
    Fsake skrev 2015-06-24 17:58:41 följande:

Skönt att ändå veta. Och nu kan du dricka lite goda drinkar

Mitt äl test är svagare nu än imorse. Så stegring under dagen eller natten som var. Kanske att simmarna från i söndags lever än :) håll tummarna för ett plus om 2 veckor!

Gött! Då finns det goda chanser ska du se ;).
  • Oliven2011

Fy här är mest illamående o tjockiskänsla. Vet att jag inte ska klaga, men de första veckorna är inte jättespännande. Trött o eländig. Samtidigt som man ska va normal mot alla och låtsas som inget :).

Kul med många äl o bim som närmar sig. Det ska säkert trilla in ett antal plus om ett par veckor :).

• Oliven2011

Tack jo det är ju så, så visst ska jag hålla ut ;). Att jag ens är vaken så här sent är ett under. Har varit sååå trött senaste tiden.

Fsake: bim närmar sig med stormsteg. Hur mår du?

• Oliven2011
    Fsake skrev 2015-07-03 23:58:13 följande:

Jag mår bra, har lite små symptom till och från som yrsel, tunga bröst, trötthet.. Men känner mig inte gravid.. Testade neg idag. Men testar igen söndag om jag inte fått mens..

Hoppas hoppas :)
  • Oliven2011
    Fsake skrev 2015-07-08 00:50:51 följande:

Mens idag tyvärr nytt bim 2/8.

Hur går det för er andra?

Åh nej :(! Beklagar.

Var på inskrivning igår och fick se pyret igen. Passade perfekt med den v jag räknat ut o hjärtat slog fint. BF 15/2. Så efter att ha sett det känns illamåendet lite mer hanterbart. :).
  • Oliven2011
    misslina skrev 2015-07-09 09:43:41 följande:

Ja då var ägglossningen över för denna månad. Nu är det bara att hålla tummarna. Känns som en evighet tills man kan ta ett test...

Oh ja seg väntan men hoppas hoppas nu att det blivit bebis :).
  • Oliven2011
    Bodrum skrev 2015-07-15 21:55:00 följande:

Måste bara få beklaga mig lite; i fredags började jag blöda IGEN, på samma sätt som när missfallet blev igångsatt. I måndags fick jag konstaterat att det var graviditetsrester kvar och jag blev därför sövd och skrapad. Nu hoppas jag verkligen att livet återgår till det normala! Det värsta är nästan att jag inte får bada eller ha sex på två veckor! Och ni som vet min historia förstår kanske att det inte blivit mycket av någon av dessa varor i sommar p g a blödningarna... Känns som min tråkigaste sommar någonsin.

Usch vad trist. Måtte det finnas nån mening med detta o att det kommer att vända till att bli en fantastisk sensommarpresent ;).

Vad gäller badandet kan du ju trösta dig med att det inte verkar bli mkt bad för nån med tanke på vädret ;).

Kramar!
  • Oliven2011

Bodrum: hmmm nja illamåendet är inte mkt bättre. Ok på morgon o förmiddag men efter lunch slår det till o håller i sig till jag somnar på kvällen. Tror det kanske blir bättre nu när semestern kommer. Sista jobbdag imorgon!

• Oliven2011

Inte testat. Ska kanske göra det. Går ju in i v11 strax o tänker att det borde ge mig sig när som helst?!?

Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!