• lövet2

Var säljer man fiskeutrustning?

Min far har varit en mycket ivrig fiskare i hela sitt liv och har rätt mycket utrustning. En del saker är visst märkesprylar och eftertraktade av folk som gillar fiske. Nu har kronisk sjukdom ställt till det för honom, så han har insett att fisketiden är över för hans del. Han vill sälja åtminstone det mesta, men Blocket och Tradera är uteslutet. Det ska vara enkelt och utan krångel, så jag undrar om det finns någonstans att vända sig där de köper upp begagnade spön och rullar?

• Svar på tråden Var säljer man fiskeutrustning?
  • Kim Possible

Hör med den lokala sportfiskeföreningen. Det brukar finnas en på de flesta orter eller i alla fall i hyfsat närområde. Här kan du söka; www.sportfiskarna.se/

Försökte hitta något köp- & säljforum också, men inget napp (haha!) ännu. Ska fortsätta luska. 

Vet han ungefär vad sakerna är värda och vad han vill ha för dem? Min erfarenhet är att det är svårt att få ut skäligt betalt för fiskegrejor, men vissa märkesprylar är så klart eftertraktade. 

Ring någon sportfiskeaffär annars och hör om de köper in. Är det bra saker kan det även vara intressant för de anställda, även om de inte säljer vidare. 

• Kim Possible

Har han en vit-röd  ABU-wobbler så är jag själv intresserad köpare! Sjukt svårt att hitta en begagnad sån. Jag har lyckats kasta bort min. 

• Haskel

Jakt & Fiske-affärer brukar även köpa och sälja begagnade grejer.

De ger säkerligen inte bäst betalt, men köper säkert allt kontant, utan krångel.

• lövet2
    Kim Possible skrev 2015-05-17 23:52:14 följande:
    Har han en vit-röd  ABU-wobbler så är jag själv intresserad köpare! Sjukt svårt att hitta en begagnad sån. Jag har lyckats kasta bort min. 
    Ingen aning, jag har noll koll. Det enda som fastnat är hans drömmande tonfall när han pratar om sin Ambassadör-rulle.

Men det där med sportfiskeklubbar ska jag kolla upp. Tack för tipset!
  • DickRex

Nu får du nog tänka ett varv till. Bara att skriva denna tråd är ungefär lika jobbigt som att lägga in en annons på blocket. När det sedan gäller själva försäljningen kan det väl inte vara enklare än att någon ringer och kommer till dig för att hämta och betala prylarna än att du ska leta upp någon som vill köpa grejerna (och då till rätt pris).

Svar på tråden Var säljer man fiskeutrustning?