• Forumvärd

Har du åkt fast för fortkörning och fått böta?

Här där jag bor, ute i obygden så kör folk som galningar och skrämmer slag på allt från kor till gamla tanter.
    Det har fått polisen att agera och nu gör de fartkontroller lite då och nu.
    I helgen var det en sådan och det var  en hel del bilar som blev "invinkade" och skamsna förare som hukade över ratten när jag kom körandes förbi.

Hur är det hos er?
    Kör folk som om dem stulit bilarna eller är man lugna och fina bakom ratten.

Har du själv fått fortkörningsböter någon gång?

Rösta och diskutera gärna i tråden

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du åkt fast för fortkörning och fått böta?
  • Virriga Vera

Jag svarade annat.

Jag fick min selfien tagen av en fartkamera men slapp betala böter. Bilen är reggad på min man och han fick bara ett brev att han skulle uppge vem som kört bilen, det gjorde han aldrig och så var det med det....

• Rataxes

2 gånger, körde 160 på motorvägen på den tiden polisen använde helikopter till hastighetsövervakning. Några år senare körde jag 70 på 50-väg pga rent slarv. Det var nog 25 år sedan.

Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • Grande Rock

Annat:
    Ja på de tre översta alternativen.

- Två gången med laser, den första under prövotid.
     - En gång med kamera, resulterade i böter på 4000 samt en varning (103 på 70-sträcka)
     - En gång klockad medelst efterföljande polisbils hastighetsmätare.

Har sammanlagt betalat 11 000 i fortkörningsböter.

Born to lose, live to win!
  • Anonym (aldrig mer!)

Ja en gång 30 år. Det var på en 30-sträcka som jag körde jag 14 km för fort = 44 km. Fick böter på 2.400.

Håller alltid 30 där men just den dagen var jag trött och tänkte mig inte för.

• Me gusta

En gång och jag fick dryga böter, har också samlat på mig en väldans massa parkeringsböter genom åren..

• isolande

En gång, körde 82 på 50-väg. Av med körkortet 2 mån och 4000 i böter. Körde som en idiot jämt innan, så det blev en näsknäppa. Har ändrat körstil sedan dess.

• Drottningen70

Aldrig... Märkligt nog. Hade tur som en tok för nån månad sedan när jag låg typ 40 km för fort och insåg att jag hade en mc-polis precis precis bakom mig. Han måste ha fått larm om nåt viktigare eller så orkade han bara inte.

• Anonym (roadrunner)

Nej, men det är en kombination av tur och vissa logiska observanda angående hur många trafikpoliser det kan finnas på en given sträcka.

Har haft några roliga bilar men nya andrabilen köptes med avsikt så att den inte ger några impulser till dumheter. Den är för trög för att vara intressant, helt enkelt.

Det roliga är att alla säger till min man att köra försiktigt. Det är han som är försiktig medan jag är en dåre som skulle få försäkringsbolaget att blekna. 180 knyck är lagom en solig söndagmorgon tycker jag.

• EnGladPingvin

Tre gånger. Samtliga på bred motorväg med mitträcke. En gång enbart 6 km för fort på 110-sträcka. Trodde de skämtade, men icke. Lite mer förståeligt var det när jag körde i 139 km. Då hade jag tur som precis fick behålla kortet. Sved i plånboken.

Jag kör ofta fort på motorvägen (E4) där det är mitträcke och breda väggrenar samt ofta viltstängsel. Tycker vi har löjligt låg hastighetsbegränsning där många gånger. Tycker de kunde fokusera på de som kör vårdslöst, zickzackar mellan bilar i hög hastighet, kör för nära mm istället för att sätta dit någon som kör 10 km för fort på motorvägen mitt på dagen i fint väder och lite trafik. Däremot försöker jag hålla hastigheten på mindre vägar och absolut inne i samhällen.

Svar på tråden Har du åkt fast för fortkörning och fått böta?