Måste jag stånga mig blodig varenda gång??
Vårdnadstvisten drog igång för två år sedan nu, avslutades i höstas. Jag vann och har nu ensam vårdnad, han har rätt till umgänge varannan helg men utnyttjar det sällan. Hon känner honom sådär, men har ingen trygg anknytning till honom. (Barnet 2,5 år)
Nu är det dags att bestämma semesterumgänget och det GÅR bara inte!
Måste jag verkligen hålla på och stångas med honom till jag blir helt utmattad??
Jag har lust att säga att om du inte går med på umgänge enligt mina villkor så blir det inget umgänge i sommar!
Men nej, om jag säger så kommer han ringa polisen eller familjerätten eller sin advokat eller alla tre. Enligt domslutet har han rätt till 2 separata veckor varje sommar.
Men vi har hela tiden varit rörande överens om att hon är långt ifrån redo att spendera en hel vecka borta från mig den här sommaren och att han istället ska ha henne dagtid, vardagar under två separata veckor i sommar. Plus varannan helg som vanligt
Så sent som för två veckor sedan sa han att det är helt självklart att han inte skulle ta henne ifrån Stockholm och att hon inte ska sova över mer än en, max två nätter.
Sedan blev han arg och sårad för att jag inte ville ligga med honom och då plötsligt gäller två fulla veckor med 6 nätter och inget annat kommer på fråga!
Fattar inte hur människan har mage att använda sitt eget barn som utpressningsmedel mot en tjej han bara vill ha i säng
Vad kan jag göra?
Ska det verkligen vara såhär?
Jag vet att även om jag går med på full vecka kommer han inte orka ha henne så länge, men även om det bara blir 3-4 dagar skulle det vara alldeles för länge för barnet och hon skulle ta skada. Hon är väldigt känslig och verkligen inte redo att vara borta från mig så länge, det kan jag bara inte göra. Jag måste ju i första hand skydda mitt barn.