• Kjell2

Exet vill bara förstöra - nu vill han ha enskild vårdnad.

Då ni verkar ha rätt stora samarbetsproblem lär det bli EV. Troligtvis till den som kommoer ha barnen mest. Då barnen är rätt stora lär boender styras rätt mycket av vad de vill.

Tyvärr kommer inte det lösa något. Pappan kommer troligtvis få umgänge och kan fortsätta bråka.

• Kjell2
    Anonym (Ord mot ord!) skrev 2015-05-19 14:53:45 följande:

Vi har VV i daxläget ... Innan hade jag EV men ansåg att barnen behövde oss båda... Innan var det inte aktuellt eftersom han bedrev kvinnofridskränkning. Skulle jag få EV har jag iaf chans att flytta en bit ifrån honom,

Även om du får EV och om han får fortsatt umgänge kommer du ha svårt att flytta långt.

Oavsett vårdnad kommer han kunna fortsätta vara besvärlig. Stämma igen eller påverka farmor och farfar t ex.
  • Kjell2
    Anonym (Ord mot ord!) skrev 2015-05-19 16:01:09 följande:

Har vi fortsatt GV så kommer förmodligen ett detaljerat samarbetsavtal upprättas. Då byts t ex lämning//hämtningsdag vilket skulle underlätta mycket. Kommer jag få EV kan jag flytta om jag vill.

Varför stämmer du inte själv på vårdnad och ett bra umgängesavtal?
  • Kjell2
    Anonym (Ord mot ord!) skrev 2015-05-21 13:00:26 följande:

Fråga? Kan man använda dessa samtal m kuratorn/sjuksystern i vårdnadstvisten ett bevis på vad barnen tycker,känner och deras viljor?

Bättre att du kallar kuratorn mfl som vittne.

Något som kommer väga tungt avseende boende och umgänge är vad barnen säger under utredningen.
Svar på tråden Exet vill bara förstöra - nu vill han ha enskild vårdnad.