• Anonym (änglamamma)

    miste vår dotter i v35

    Nu är det snart fyra veckor sedan vi måste vårt efterlängtade lilla barn. Livet är fruktansvärt orättvist.

    Vi väntar på provsvar men har förstått att det är sällan man får något annat svar än plötslig spädbarnsdöd. Vår tjejs hjärta slutade slut i v35 och jag har följt kurvan. Men när hon föddes var hon 38 lång och vägde bara 1220 grattis vilket jag tycker är väldigt litet för att vara o v 35. Är det någo annan som har varit med om någit liknande, att bebisen varit så liten? Vad har då varit orsaken?

  • Svar på tråden miste vår dotter i v35
  • GlitterLina
    Anonym (änglamamma) skrev 2015-05-19 21:55:55 följande:

    Nu är det snart fyra veckor sedan vi måste vårt efterlängtade lilla barn. Livet är fruktansvärt orättvist.

    Vi väntar på provsvar men har förstått att det är sällan man får något annat svar än plötslig spädbarnsdöd. Vår tjejs hjärta slutade slut i v35 och jag har följt kurvan. Men när hon föddes var hon 38 lång och vägde bara 1220 grattis vilket jag tycker är väldigt litet för att vara o v 35. Är det någo annan som har varit med om någit liknande, att bebisen varit så liten? Vad har då varit orsaken?


    Men fy jag beklagar :( :( så hemskt för er!

    I vecka 27, 28 brukar man ju vara i den storleken :(. Kanske hade tösen dött tidigare än i v 35? Men ni kanske hade kollat bebisen efter vecka 28 ?

    Kram
  • fr0kenandersson
    GlitterLina skrev 2015-05-20 00:32:20 följande:
    Men fy jag beklagar :( :( så hemskt för er!

    I vecka 27, 28 brukar man ju vara i den storleken :(. Kanske hade tösen dött tidigare än i v 35? Men ni kanske hade kollat bebisen efter vecka 28 ?

    Kram
    Eller så stannade hon i växten pga något som var fel, :(

    Beklagar TS! <3
  • Anonym (änglamamma)

    Jag känner också att något borde varor fel då hon var så liten. Allt har sett bra ut och i v 33 var hon pigg och allt såg bra ut.

  • Anonym (Kram)

    Antagligen var näringstillförseln från moderkakan inte bra. Och kanske inte syret heller. Som du säger är det väldigt litet. Låter mer som ett barn i v 27. Så ja antagligen har detta med hennes död att göra. Jag beklagar er stora förlust ts. Kram

  • smenskelling

    Men fy va hemskt! Är själv gravid I vecka 27 nu. Hur märkte ni att något va fel?? Och vad fick ni göra? Beklagar sorgen..

  • Anonym (tillväxthämning)
    Beklagar er förlust :(
    Vi fick precis en liten liten pojk, i v36 kom han ut och vägde bara 1500gram. Han var tillväxthämmad drygt 40%, troligen pga lätt havandeskapsförgiftning hos mig.
    Tack och lov upptäcktes detta då min mage inte växte och vi var båda hårt kontrollerade med inläggning på spec-bb i slutet. Han växte i stort sett inget från v31 och framåt.
    Såg de inte att hon var liten på UL?
  • Anonym (änglamamma)

    Jag märkte bara att hon rörde sig mindre men har fått höra att det är vanligt då det blir trångt. När det är första barnet vet man inte rikigt vad man ska tänka på heller.. Allt har som sagt sett bra ut och när vi var på rutinkontrollen i v 35 hittade dom inte hjärtat.. Det värsta jag någonsin varit med om.

    Jag tror också att det har varit något med näringstillförseln men jag tycker det är konstigt att man inte har sett något avvikande..

  • Voluspa

    beklagar verkligen din förlust och förstår vilken hemsk tid du befinner dig i just nu.. 


    jag förlorade mina tvillingpojkar i oktober dock redan i vecka 24,, men ena pojken levde när han kom och gick tyvärr bort sen.. 


    Tänkte bara höra om de gjort obduktion? har du fått hjälp att prata med kurator mm. jag trodde inte det skulle hjälpa men det var otroligt bra för mig och även om det låter hemskt nu så kommer det bli bättre med tiden med små små myrsteg... men saknaden och sorgen kommer alltid finnas där.. stor kram till dig

  • sassys

    Vi valde att göra alla tester samt obduktion. Vi har äntligen fått veta att på torsdag (vårt bf datum..) ska vi in och träffa läkarna för ev svar.

    Vi båda går hos kuratorn och jag komme, som det känns just nu, att fortsätta där regelbundet. Det är skönt att få prata med någon utomstående.

    Jag känner att allt går som en berg och dalbana med vissa dagar som är fruktansvärda och vissa som man faktiskt kan tänka på annat..

    Jag beklagar verkligen för dina små. Ingen förälder ska behöva genomlida detta <3

  • Voluspa

    lider med dig vilken jobbig tid du går igenom just nu.. pma mig om du vill prata eller bara skriva av dig..
    Jättebra med kuratorn min kurator hjälpte som sagt mig mycket och kan ge vägledning osv.. har du träffat nån bra läkare som ev kan hjälpa till att sjukskriva dig?

    Sen våra pojkar begravdes i barnlunden där vi valde att lägga dem kändes allt lite lättare och jag förstod mer vad som hänt och har därefter haft lättare att bearbeta det hur förjävligt och fruktansvärt det än känns att gå till sina barns grav kunde vi acceptera det hela mer..

    Jag hade även en mamma här i Täby som jag kom kontakt med och fick mycket stöd av som också mist sitt barn.. 

    stor kram

  • Anonym (änglamamma)

    Tack! Min man har blivit sjukskriven till och med måndag då han går på 50 %. Jag känner mig absolut inte redo än men hoppas att jag ska kunna jobba i augusti. Jag jobbar med människor och har väldigt mycket stamkunder vilket känns väldigt jobbigt att gå tillbaka till just idag även om jag älskar mitt jobb.
    Imorgon ska vi träffa läkarna för att få ev svar på prover samt att jag hoppas jag får prata om sjukskrivning då eftersom mina 30 "föräldradagar" tar slut snart. Jag hoppas verkligen inte att det ska vara några problem med sjukskrivningen.,
    Jag är verkligen ledsen för att du också har fått gå igenom detta, det är inget NÅGON ska behöva gå igenom.. Fick ni några svar på varför det blev som det blev?

  • sassys

    Jag beklagar verkligen! Det är inget en förälder ska behöva genomgå.. Är det nyligen? Kramar till dih

  • Anonym (Bibbi)
    sassys skrev 2015-07-13 22:20:31 följande:

    Jag beklagar verkligen! Det är inget en förälder ska behöva genomgå.. Är det nyligen? Kramar till dih


    Hej!
    Det var nyligen.
    Vi har försökt få vardag och rutiner så fort som möjligt. Vi båda började jobba relativt fort efter. Just nu har vi semester och vi försöker hålla ihop själsmässigt.
    Jag är hoppfull inför framtiden och jag längtar efter barn.
Svar på tråden miste vår dotter i v35