Inlägg från: Anonym (mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamma)

Synd att tjejkläder görs inte i pojkmodell.

Min son gillar Frost (Frozen) filmen, han har önskat sig kläder med bilder från filmen. Han har tidigare gillat Hello Kitty. Det är så svårt att hitta något som passar honom. Han är en pojke, rosa är fint men alla är med flickiga (prinsessa) tillägg (spets, text för en tjej m.m.). Nu hittade jag äntligen en tröja som var turkos med bilden,snögubbe från Frost.

Varför kan inte pojkar ha snygga neutrala kläder med frost? Varför görs alla dessa till flickor? Är Frost endast för flickor?

Vad tycker ni? Vad anser ni om dessa kläder? Pojkkläder och flickkläder?

• Svar på tråden Synd att tjejkläder görs inte i pojkmodell.
  • Anonym (mamma)
    Anonym (!!!) skrev 2015-05-20 20:38:33 följande:

Min son har en tröja med Anna Elsa och Olof på. Den valde han SJÄLV och jag sket i att den var "för flickor" jag kommer inte lära min son att vissa kläder inte är för honom bara för att han har snopp. Han får ha dom kläder han trivs med och tycker om. Även klänning om han skulle vilja det.

Han vill inte heller ha för flickiga kläder. Vore fint om på bilder på kläder är med andra individer från filmen än endast Anna och Elsa. Eller om pojkaktiga kläder har en liten bild på byxorna eller t.ex. där Anna m.fl. åker på snösläde i filmen.
Svar på tråden Synd att tjejkläder görs inte i pojkmodell.