• Anonym (mamma)

Synd att tjejkläder görs inte i pojkmodell.

Min son gillar Frost (Frozen) filmen, han har önskat sig kläder med bilder från filmen. Han har tidigare gillat Hello Kitty. Det är så svårt att hitta något som passar honom. Han är en pojke, rosa är fint men alla är med flickiga (prinsessa) tillägg (spets, text för en tjej m.m.). Nu hittade jag äntligen en tröja som var turkos med bilden,snögubbe från Frost.

Varför kan inte pojkar ha snygga neutrala kläder med frost? Varför görs alla dessa till flickor? Är Frost endast för flickor?

Vad tycker ni? Vad anser ni om dessa kläder? Pojkkläder och flickkläder?

• Svar på tråden Synd att tjejkläder görs inte i pojkmodell.
  • Anonym (Kidsbrandstore)

Skulle aldrig dra på mitt barn kläder med blaffiga tryck.

• Rumpelstiltskins
    Anonym (Kidsbrandstore) skrev 2015-05-20 20:31:28 följande:

Skulle aldrig dra på mitt barn kläder med blaffiga tryck.

Nej det förstås, dem kan ju dö av det. Eller vänta, kan dem?
    Rumpelstiltskins skrev 2015-05-20 20:32:09 följande:

Nej det förstås, dem kan ju dö av det. Eller vänta, kan dem?

Knappast. Men det ser förjävligt ut. Trashpack AB.
  • Margaux
    Anonym (Kidsbrandstore) skrev 2015-05-20 20:34:43 följande:
    Knappast. Men det ser förjävligt ut. Trashpack AB.
    Det är ju inte du som ska ha på dig kläderna, eller? Mina barn får i den mån det är möjligt välja själva. Finkläder väljer jag men till vardags kan de få matcha hur illa de vill! Fördelen med att vara barn!
  • Anonym (!!!)

Min son har en tröja med Anna Elsa och Olof på. Den valde han SJÄLV och jag sket i att den var "för flickor" jag kommer inte lära min son att vissa kläder inte är för honom bara för att han har snopp. Han får ha dom kläder han trivs med och tycker om. Även klänning om han skulle vilja det.

[quote=75326748][quote-nick]Rumpelstiltskins skrev 2015-05-20 20:41:14 följande:[/quote-nick][/quote]

Oh, well, I do.

We are very rare, and we are mostly women.

Margaux skrev 2015-05-20 20:37:57 följande:

Det är ju inte du som ska ha på dig kläderna, eller? Mina barn får i den mån det är möjligt välja själva. Finkläder väljer jag men till vardags kan de få matcha hur illa de vill! Fördelen med att vara barn!

Nej, men det är mitt barn. Ungen ska klä sig propert för att slippa sticka ut för mycket.

För övrigt får mitt barn också välja kläder själv. Skillnaden mellan mitt barn och ditt barn, är väl då att mitt barn har känsla för vad som är snyggt och inte.
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (Kidsbrandstore) skrev 2015-05-20 20:44:46 följande:
    Nej, men det är mitt barn. Ungen ska klä sig propert för att slippa sticka ut för mycket.

För övrigt får mitt barn också välja kläder själv. Skillnaden mellan mitt barn och ditt barn, är väl då att mitt barn har känsla för vad som är snyggt och inte.
    Du vet att "snyggt" är olika i olika ögon va? Det du tycker är snyggt kan jag tycka är fult, hajar du det hela?

Eller finns det någon oskriven lag att "snyggt" bara är det som du och din unge väljer?
Svar på tråden Synd att tjejkläder görs inte i pojkmodell.