• grind

Synd att tjejkläder görs inte i pojkmodell.

Jisses, pojkar ska uppfostras till män, inte musar. Inse att dessa manliga pojkkläder har ett syfte.

Klä dig själv som en transa om du tycker det är kul. Straffa inte ditt barn med genustramset.

• grind
    Anonym (L) skrev 2015-05-21 10:34:27 följande:

Hur transformeras en människa till en... mus?

Genom att han internaliserar kvinnliga värderingar och tankesätt.
  • grind
    Anonym (***) skrev 2015-05-21 12:27:37 följande:

Varför får han inte se flickig ut? Är det fel att vara tjej?

Ja verkligen, om man är kille.
  • grind

Geusmammor är lite av definitionen på människor med skygglappar på. Helt oförmögna att ta in fakta utan har fått verkligheten klart för sig genom svensk media propaganda.

• grind
    Donum skrev 2015-05-24 19:17:18 följande:

Det beror väl på hur trygga de är i sin manlighet?

Om manligheten sitter i kläderna så är ju manligheten väldigt skör.

Alla pojkar är osäkra i sin manlighet. Det är just därför det är viktigt att föräldrarna visar upp konstruktiva könsroller som hjälper pojkarna att hitta rätt.
  • grind
    Donum skrev 2015-05-31 10:13:47 följande:
    Det har jag inte märkt. Och inte har jag märkt att färgen på kläderna påverkar manligheten heller. Min man är lika manlig när han har rosa tröja som när han har blå.
    Du är kvinna och förstår inte hur hierarkin i en manlig grupp fungerar.
  • grind
    Donum skrev 2015-05-31 17:41:18 följande:

Du menar att han får olika plats i hierarkin beroende på vilken färg på tröjan han har?

Ja, det kan på påverka men framförallt får en pojke högre status om han uppfostras traditionellt på alla områden. Tröjan är egentligen bara ett symptom på att pojken har sjuka föräldrarna.
  • grind

@Donum

Snälla, kan du försöka se hur det ser ut utanför din sängkammare.

• grind
    Donum skrev 2015-05-31 19:52:03 följande:

Det gjorde jag ju precis. Du påstod att min mans manlighet och plats i hierarkin påverkas av en rosa tröja. Jag påstår att det inte alls har någon inverkan. Jag förstår att om man är osäker på sin manlighet så blir färg på kläder viktiga. För de som inte är osäkra så spelar färgen ingen roll.

Nej, det var inte det jag påstod. Jag bad dig om att se hur det ser ut i allmänhet och sluta fokusera på din man.
  • grind
    Donum skrev 2015-05-31 20:07:51 följande:

Är han ett jobbigt exempel?

Du tror inte att framgångsrika personer med rätt hög status påverkar som förebilder?

Nej, han är inget bra exempel. Vad han gör har föga betydelse för hur hierarkin byggs upp i skolan. Det är en hård värld där den som inte passar in utesluts.
Svar på tråden Synd att tjejkläder görs inte i pojkmodell.